Gå til innhold

virker som det er mange som mister i uke 7..skummel uke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

selv har jeg kommet til uke 7 nå..men mest sannsynlig hadde jeg en sa i går..

har lest at mange mister i uke 7..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nytt for meg ihvertfall, har ikke lest at det er noe spesiell uke som er "farligst" men at det som oftest skjer i løpet av de første tre mnd.

Trist hvis du mistet igår :(

Skrevet

Uke 6-7 er den tiden når hjertet begynner å slå og morkaken fester seg, så det er en tid hvor mye kan gå galt, så ja, dessverre er det i de ukene flest mister.

Dersom du mistenker du hadde en SA i går, kom deg til legen.

Dersom du har hatt noen blødninger betyr ikke det nødvendigvis at du mister. Men kan få blødninger av at morkaken fester seg også.

Lykke til

Skrevet

jeg vet ikke, men jeg mistet en i uke 7... kanskje det er noe med det du sier?

Skrevet

Mistet i uke 7 i fjor selv. Men ble gravid igjen innen 2-3 uker. Fikk ikke mensen i mellomtiden engang, Og har gått bra denne gang. termin om 2 uker :)

Skrevet

Jeg mistet i uke 7 i mars. Ble nettopp gravid igjen.Legen sa at vi har statistikken med oss, at vanligvis går det da bra neste gang man blir gravid.

Skrevet

Har ikke tenkt på det, men mistet i uke sju selv for flere år siden.

Som det skrives lenger opp her, så er det mye som skjer i disse tidlige ukene.

Har heldigvis fått to skjønne barn senere. :)

Skrevet

HI, jeg håper du ikke har mistet, men omdu har det så hjelper det kanskje å tenke på at i 80% av ufrivillige aborter så var det noe galt med fosteret.

Jeg har også mistet flere ganger i uke sju og åtte. Legen sa at det er en kritisk periode fordi alle de indre organene dannes da. Men kommer man seg inn i den niende uken så ser sjansene straks mye bedre ut.

Skrevet

Jeg har selv mistet i uke 6-7, og de jeg kjenner som har hatt tidlige SA'er, har også mistet rundt da.

Denne gangen er jeg også i uke 6-7.

Det har sammenheng med at de indre organene dannes rundt nå, hjertet begynner å slå osv, så det er vel mer som kan gå galt.

Hvis du mistenker en sa, må du komme deg til lege og i det minste få tatt blodprøver for å fastslå om alt kommer ut av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...