Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Latterlig. Sammensurium av Ola og Leander.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Kanskje brukbart til mellomnavn..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Det er vel et fint gammelt norsk navn, på lik linje med Perander og Karlander. Har møtt folk med alle de navnene som er i 40-50 årsalderen. Leander derimot kommer ingensteds fra og er helt merkelig. Jeg kaller dem "Leandertalere" som i neandertalere. Det er i mine øyne ikke et ekte navn. Ala Karosander.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Har ikke hørt det før, men tror jeg synes det er fint. Må bare bli vant til det...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Anonym 11:41 Mulig du ikke har hørt om Leander før, men det er et gammelt navn av gresk opprinnelse. Selv har jeg aldri hørt navnene Perander og Karlander brukt som fornavn - kun etternavn. Men det er kanskje fordi få i min generasjon heter dette... Olander synes jeg også passer best som mellomnavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå