Gå til innhold

hva syntes dere om navnet Olander??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Latterlig. Sammensurium av Ola og Leander.

Skrevet

Kanskje brukbart til mellomnavn..

Skrevet

Det er vel et fint gammelt norsk navn, på lik linje med Perander og Karlander. Har møtt folk med alle de navnene som er i 40-50 årsalderen. Leander derimot kommer ingensteds fra og er helt merkelig. Jeg kaller dem "Leandertalere" som i neandertalere. Det er i mine øyne ikke et ekte navn. Ala Karosander. :)

Skrevet

Har ikke hørt det før, men tror jeg synes det er fint. Må bare bli vant til det... :)

Skrevet

Anonym 11:41

Mulig du ikke har hørt om Leander før, men det er et gammelt navn av gresk opprinnelse.

Selv har jeg aldri hørt navnene Perander og Karlander brukt som fornavn - kun etternavn. Men det er kanskje fordi få i min generasjon heter dette...

 

Olander synes jeg også passer best som mellomnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...