Gå til innhold

Skal til UL idag :-) :-S


Lillefisk

Anbefalte innlegg

Vil sjekke at alt er som det skal sålangt og drar derfor på tidlig ul idag, er 7 fullgåtte uker idag så det er litt tidlig men sålenge man kan se hjertet banker så er det det viktigste :-) Husker sist gang (forrige svangerskap) var jeg dritspent og egentlig ganske nervøs...har ikke vært nervøs frem til nå..nå kjenner jeg nervene kommer...tenk hvis..

 

 

Krysser fingrene...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært og vet egentlig ikke stort mer enn før jeg gikk :-/ Det viste seg at jeg kanskje bare er 6+3/6+4 og ikke 7 uker som jeg er ifølge menstermin...uansett så syns jeg det er fryktelig surt siden jeg ringte og bestilte time og spurte når jeg kunne komme.

 

Joda, kom når du er 7 uker...det er på torsdag den 2.sept...

 

Hvorfor sa de ikke til meg at jeg burde vente ca ei uke til for å være sikker på at jeg såg noe???? Syns det er latterlig, jeg har jo ikke peiling på sånt men det har jo de!

 

Så det var 800 kr ut av vinduet egentlig...altså, hun såg at der var en plommesekk og ting såg normalt ut, men ettersom jeg var så lite på vei kunne hun ikke bekrefte at det var noe hjerte som dunka der inne...hun syns hun kunne se det men det var så pittelite at hun kunne ikke si noe.

 

Grrr...er forbanna rett og slett..har ikke råd til å drive å springe til gynekologen hele tida liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du innvendig eller utvendig ultralyd? Jeg var 7+4 da jeg var til 1. ultralyd. Men fikk ikke sett hjertet slå fordi hun ikke kom til med innvendig ul pga en stor muskelknute på livmora. Fikk sett fosteret på utvendig ul, og hun sa det var sjelden hun så fosteret så godt med utvendig så tidlig i svangerskapet. Siden hun brukte utvendig ble bildet derfor så lite at det ikke var mulig å se hjertet, selv om hun mente hun kunne antyde hjerteslag. Men jeg skulle få komme tilbake om 2 uker for å sjekke om hjertet slår. Fikk nå sett den lille på 6.6mm på utvendig 2 ganger da, selv om jeg hadde håpet å få bekreftet at hjertet slo. Hvor stort var ditt foster? Går du til privat ul siden du må betale? Da kunne de godt sagt at om du venter ei uke ser vi det sikkert. Du får klage litt på det slik at du kanskje får neste gratis eller til litt redusert pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på jobb idag å merket det var litt blod i utfloden (litt rød/brun)

Fikk angst, fikk komme til legen med en gang som hensviste meg til ultralyd med en gang... etter mens termin var jeg 8+4 men når jeg kom dit tok han innvendig ultralyd han mente jeg ikke var mer enn 6 uker....Jeg sluttet på p-pille i juni så derfor kom eggløsningen litt seinere enn normalt...

 

Jeg fikk sett hjerte slå å alt så fint ut forløbig:) fikk bilde også:)

Er helt normalt med utflod som der er brunt i, men det var ikke noe kjekt...

 

skal tilbake om 2 uker å se om det ser fint ut da også!

Glad de tar oss gravide på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tok innvend ul, var altfor tidlig å ta utvendig enda.

Skal tilbake på onsdag den 15.sept, samme sted. Da skal jeg si ifra at jeg syns det var ganske kjipt at de ikke opplyste om risikoen for å få en bomtur sist gang. Håper bare så inderlig at alt er vel...fatter ikke hvordan jeg kan være en hel uke mindre på vei enn jeg trodde..det er noe som ikke stemmer. Enten tar gynekologen feil eller så er det noe som har stoppa opp inni der...håper på det første.

 

Hører mange som sier de kan se hjertet slå når de er 6 uker på vei så fatter ikke hvorfor ikke jeg såg det når jeg må ha vært minst 6+4...

 

Jaja...skal fortelle hvordan det går på onsdag og krysser fingrene for at jeg fortsatt hører til her inne...eller kanskje i mai-terminklubben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så stor forskjell altså? er det apparatet de bruker som er forskjellen eller er det hvordan fosteret ligger eller?? jeg var på ul sist fredag var da 6+3 og legen så både plommesekk og fosteret tydelig og vi hørte veldig godt hjertelyd..hele undersøkelsen tok ca 3 min..

 

men kan det være at du er kortere på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syns selv det er veldig rart men gynekologen mente at jeg var knapt 6 uker mens ifølge min beregning og menstermin var jeg 7 uker. Det jeg stusser over er dette:

 

En eggløsning tar max 2 døgn og så kan det ta inntil 1 døgn etter det igjen før sædcellen befruktes med egget (rett meg hvis jeg tar feil..) så siden jeg har regna at jeg ble gravid den første eggløsningsdagen så kan det maks være 3 dager feil. Skjønner du hva jeg mener?

 

Istednfor 7 uker kan jeg ha vært 6+4 uker itilfelle befruktninga skjedde noen dager senere...

 

Men at jeg skal være knapt 6 uker..feks 5+6 eller noe sånt virker jo helt usannsynlig..da må jeg enten ha hatt en eggløsnings om varte i mer enn to dager eller befruktningen må ha skjedd flere dager etter eggløsninga...noe jeg ikke trodde gikk ann.

 

Men svarene får jeg forhåpentligvis på onsdag som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg tok eggløsningstest så jeg vet nøyaktig hvilke to dager jeg har hatt eggløsning. og vi hadde sex de dagene der og noen dager etterpå men så hadde v en pause (da hadde vi jo kjørt på i ca 1 uke for full guffe..hehe)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også regnet på dette greiene her... når jeg var på ultralyd på tirsdag sa han til meg at jeg var 5-6 uker på vei....hjerte slo som det skulle å ting så bra ut.....

jeg tok test 16 juli som da sa at jeg var 6 uker på vei da..... det vil si at jeg faktisk er 9+ 2 idag..... rart det skal være så stor forskjell. Vi får det ikke til å stemme.. men jeg sluttet jo på pillen i juni så han gynekologen sa at eggløsningen da kom seinere... men tar det ikke 1 uke før egget fester seg?? for da er jeg mer enn 6 uker på vei nå.....

er vel mulig at fostre utvikler seg forskjellig, noen fortere andre litt treigere....(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...