Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 http://www.abcnyheter.no/node/116292 Huff...kan minnes at jeg tok en del paracet i svangerskapet da jeg slet masse med svangerskapsplager og hodepine. Heldigvis tror jeg ikke sønnen min fikk en eneste Paracet før han var godt over 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 ja, jeg har oppriktig vondt av dere som har tatt paracet i god tro. Den store stygge ulven her er de som lager og selger, og den norske stats ansvar til å kontrollere. En slik studie skulle vært på trappene for lenge siden og på en annen måte utført enn dette.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Håper noen går inn og tar ansvar i mye større grad når det gjelder medsinering både av gravide og barn, generelt! Dessverre er kanskje dette bare starten, også håper jeg dette ikke blir undergravet slik det ofte gjør. Til dere som ha handlet i god tro, det er ikke deres ansvar, men produsenten, kontrolløren og den norske stat.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Nei, dette var nytt. Alltid kjipt å få vite slike ting i etterkant, men på den annen side så føler jeg at jeg aldri har tatt paracet selv i svangerskap, eller gitt til barna mine uten at det er en veldig , veldig god grunn. Minste fikk paracet før hun var 6 mnd en gang, da hadde hun nesten 40 i feber, så det føltes høyst nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Det som er tragisk her er at enkelt menneske stoler på den info de får utlevert, også viser det seg at den ikke stemmer. Hvis du på forhånd hadde vist dette ville du tatt paracet?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Klart vi ikke visste det. Det er jo nyheter! Heldigvis tok jeg ikke paracet selv, og tror heller ikke barnet fikk første før hun var 7 mnd.. (håper det hjelper)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 Hverken jeg eller barna mine tar paracet for moro skyld, kun når det er helt nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #8 Skrevet 2. september 2010 Å nå ble jeg glad jeg ikke tok en eneste paracet da jeg var gravid. Alle sier jo at det ikke er farlig. Jg er generelt skeptisk av meg til tabletter, jeg tar aldri noe hvis jeg ikke absolutt må. Har kun tatt 1 hittil så lenge jeg har ammet. Og babyen har ikke fått noe.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #9 Skrevet 2. september 2010 Jeg var innlagt på sykehuset når jeg var gravid. Var utmattet, hadde nesten ikke blodtrykk og sterk hodepine. Jeg ville helst ikke ta paracet så jeg spurte ikke om det. Da legen kom på sjekk ble han mildt sagt dritforbanna og kjeftet på meg fordi jeg ikke hadde tatt det. Jeg skulle ikke ligge der å tro at jeg viste bedre en han! Han var jo lege! Så hvis han sa jeg skulle ta paracet så skulle jeg ta det! Jeg begynte å gråte, jeg syns det var forferdelig unødvendig Saken var jo den at det var sykepleierne som hadde glemt å gå inn med det til meg.. Jeg ville ikke ringe på dem for å spørre, ville helst klare meg uten.. Men han mente hvertfall at det var ikke farlig. Men dette er jo nyere forskning.. uff
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #10 Skrevet 2. september 2010 Nei, jeg visste det ikke, men all sunn fornuft tilsier jo at Paracet ikke er heldig for kroppen. Her i huset lar vi naturen gå sin gang, så jeg har ikke tatt Paracet i svangerskapet, og barna mine har aldri fått Paracet, og datteren min er 5 år... Jeg reagerte faktisk da jeg var på helsestasjonen forleden, og helsesøster oppfordret til å gi Paracet etter minstemanns 3-måneders-vaksine. Jeg lot selvfølgelig være, og er glad for at jeg har lyttet til fornuften og ikke helse-Norge nok en gang (tenker på svineinfluensa-vaksinen)...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Da er jeg glad jeg tok maks 10 paracet når jeg gikk gravid!! Jeg tok jo noe, men ikke mengder. Babyen har ikek fått noe i det hele tatt, hun er 6 mnd nå.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #12 Skrevet 2. september 2010 Men hvem er det egentlig som driver og stapper i seg selv og ungene sine paracet uten grunn? Gjør man det, er man jo rimelig bak mål. Hvis jeg tar en paracet, er det fordi jeg har fryktelig høy feber, eller noe annet som er såpas alvorlig at alternativet er verre. Det samme gjelder ungen min. Paracet har hun fått, men da var hun dausjuk også. Jeg sitter da ikke og putter i henne tabletter sånn uten videre! Så hvis folk er redde for virkningene av sin paracetbruk, så må det da være fordi de har et veldig usunt forhold til det, og tar det altfor mye.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #13 Skrevet 2. september 2010 Tok ingen paracet under svangerskapene, hurra for det altså? Fødselen endte derimot i hastesnitt noe som øker risikoen fos astma. Leste også nettopp om en studi som viste at hyppige nattlige oppvåkninger også øker risikoen for astma. Her i huset våkner elste gjerne flere ganger hver natt. Vær nå litt forsiktig med å gi mødre som har tatt paracet for å mestre hverdagen i svangerskapet dårlig samvittighet og (unødvendige) bekymringer i etterkant. Hvor mye øker egentlig risikoen for astma? Mye? Betydelig? Bittelitt?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #14 Skrevet 2. september 2010 Signerer 10 43. Her inne jubles det jo sånn for keisersnitt blant annet, noe som det også mistenkes kan øke riskoen for astma osv. Isåfall burde jo alle som har tatt keisersnitt skjelve i buksene, etter denne logikken. Morsmelk skal jo beskytte mot allergi og astma, skal de som gir mme liksom få dårlig samvittighet de da? Med mindre man sitter og trøkker innpå med paracet, er det rent fjolleri å gå bananas for et par tabletter på 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #15 Skrevet 2. september 2010 Det er hvertfall et par år siden de sa det samme. Husker ikke om det sto i vg eller hvor.... Men var et "seriøst" sted.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #16 Skrevet 2. september 2010 denne artikkelen her er det en stund siden jeg leste jeg tok veldig sjeldent paracet.. siste 2 ukene før jeg ble satt igang hadde jeg mye "lure rier" men det skjedde ikke noe mer. så da tok jeg paracet! som jormor/lege sa jeg skulle gjøre. Gutten min har astma, og han skal ha paracet om han har over 39.5 i feber. pga astmaanfall. nå skjønner jeg ingenting.. folk sier så mye forskjellig at det er til og bli KVALM AV! arrggggh
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #17 Skrevet 3. september 2010 Tror du ikke at de som er i ferd med å utvikle astma og/eller allergi kanskje er mer syke, og dermed trenger paracet.......ingen som tenker den veien?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 Vel, av og til har man dessverre ikke noe annet valg enn at man må ta en tabl.!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå