Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Har lest en gang at kvinner ikke bør være over 80 cm om midjen, men gjelder det uansett? Jeg er 173 cm og 76 cm om midjen. Bruker str 38-40 i klær og får i hvertfall ofte høre at jeg ser slank ut. En venninne av meg som er ca like høy er 70 cm om midjen (vi målte sammen en dag, derfor vet jeg det) og hun får ofte høre at hun er for tynn. Tenker at en kvinne på f.eks 1.80-1.85 vil jo se veldig tynn ut om hun er smalere enn 80 cm om midjen? Hvor høy er dere, og hvor mange cm er dere om midjen? Føler dere selv at dere er slanke, passe, tjukke, for tynne?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 165 cm høy og 70 cm midjemål. Er ikke superslank, i forhold til høyden og kroppsbygningen min synes jeg dette er akkurat passe (kunne godt vært litt mindre også, vil gjerne ned til 68 cm). Kjenner en jente som er ca 180 cm høy og hun har ca samme midjemål som meg, kanskje litt mindre. Hun er sikkert det du kategoriserer som "veldig tynn", men hun ser overhodet ikke syk ut, jeg synes hun er utrolig flott.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Veldig tynn er jo ikke det samme som å se syk ut. Men vil ikke tro at en på 1,80 cm som er under 1,70 om midjen er mer enn akkurat i grensen for å være normalvektig? Så da er hun jo ganske tynn, men hun er gjerne spinkel eller også? Noen "skal" jo være tynne også, det er bare slik de er bygget HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Under 70 cm om midjen skulle det selvsagt stå, ikke under 1,70 HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Midjen måles der man er på det smaleste, ovenfor navlen.... Jeg er 180 høy, trener en del og midja mi "forsvant" etter to barn.. Er forholdsvis flatmaget har ikke håndtak av noen grad, (Det som evt er til overs er midt på magen, nedenfor navlen...) og har et midjemåt på nesten 85....SÅ jeg er da i fare for hjere/karsykdommer..I utganspunktet.. Men tror ikke jeg skal ta av mere nå.....Har ikke mye fett og gå på heller, så.......Iallefall ikke i midjen. Kan sikkert miste 10-15 kilo uten og se syk ut om det forsvinner fra "Kuelmagen" (som altså er nedenfor navlen) innside lår, rumpe og overarmer....Men på alle andre steder TRENGER jeg det jeg har..Bruker bl.a 70 i omkrets BH og S/M i sports-BH og BH-er som føler S--M--L størrelser...42 i bukser..... Men tilbake til midjemål, også her er det veiledende tall som gjelder..Som BMI....Gitt at man er normalt trent, og spiser sormalt så skal man ikke ligge langt over midjemål eller over/under BMI. Litt over/under "perfekte mål" kan man ligge, uten at man er for tykk/tynn, men avviker man MYE fra hpvedmålene, kan man anta at man bør gjøre noe. EN bodybuilder vil nødvendigvis ligge langt over "gode mål" på BMI, uten og være feit..En dame som har presset seg inn i korsett i åresvis kan ha en "smal nok midje" uten og være "sunn" av den grunn....osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå