Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 babyen min ernå 8 måneder og ammingen er sjeldnere enn tidligere (fullammet til 5,5 mnd). Nå er vi nede i 3-4 amminger pr døgn. Kan det være mensen jeg merker er tilbake, eller er det umulig,som jeg trodde,så lenge man ammer i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Ja. Jeg fikk den tilbake sa jeg ammet åtte ganger i døgnet, hvorav ett på natten.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Jada det kan du. Mange får ikke mensen tilbake så lenge de fullammer, men det er ingen fasit på det. Men førstemann fikk jeg mensen tilbake bare 5 uker etter fødsel, og jeg fullammet. Med andremann fikk jeg ikke mensen tilbake før jeg sluttet med minipillen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Hehe, selvsagt. Og før mensen kommer eggløsning så det er anbefalt (og veldig lurt!) å preventere seg før mensen kommer om man ikke ønsker flere. Jeg fullammet i litt over 6 mnd, inkludert 2-3 nattamminger og mensen kom etter bare tre mnd, så ingenting er sikkert her i verden, bortsett fra døden og skatten.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Jada, det er jo ganske vanlig å få tilbake mens man ammer. Noen får selv om de fullammer, mens andre får når de ammer litt mindre. Og noen får ikke før de slutter å amme.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Hehe....jeg fullammet døgnet rundt og fikk mensen tilbake etter 5 uker med nr 1 og 10 uker med nr 2. Så joda, det går fint an. Kan bli gravid også før man får mensen tilbake, egget kommer jo før mensen, så pass på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå