Gå til innhold

kan man få mensen selv om man fortsatt ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

babyen min ernå 8 måneder og ammingen er sjeldnere enn tidligere (fullammet til 5,5 mnd). Nå er vi nede i 3-4 amminger pr døgn.

Kan det være mensen jeg merker er tilbake, eller er det umulig,som jeg trodde,så lenge man ammer i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg fikk den tilbake sa jeg ammet åtte ganger i døgnet, hvorav ett på natten.

Skrevet

Jada det kan du. Mange får ikke mensen tilbake så lenge de fullammer, men det er ingen fasit på det. :) Men førstemann fikk jeg mensen tilbake bare 5 uker etter fødsel, og jeg fullammet. Med andremann fikk jeg ikke mensen tilbake før jeg sluttet med minipillen. :)

Skrevet

Hehe, selvsagt. Og før mensen kommer eggløsning så det er anbefalt (og veldig lurt!) å preventere seg før mensen kommer om man ikke ønsker flere. Jeg fullammet i litt over 6 mnd, inkludert 2-3 nattamminger og mensen kom etter bare tre mnd, så ingenting er sikkert her i verden, bortsett fra døden og skatten.

Skrevet

Jada, det er jo ganske vanlig å få tilbake mens man ammer. Noen får selv om de fullammer, mens andre får når de ammer litt mindre. Og noen får ikke før de slutter å amme.

Skrevet

Hehe....jeg fullammet døgnet rundt og fikk mensen tilbake etter 5 uker med nr 1 og 10 uker med nr 2. Så joda, det går fint an. Kan bli gravid også før man får mensen tilbake, egget kommer jo før mensen, så pass på. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...