Gå til innhold

Hun våkner 'en million' ganger hver natt. Jeg holder på å tørne!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er snart 10 mnd.

Jeg må ligge sammen med henne omkvelden når hun legger seg, som oftest amme henne i søvn. Da pleier hun å sovne ganske kjapt. Så flytter jeg henne over i sprinkelsenga når hun har sovna.

Hun legger ca kl 19, noen ganger litt senere. Igår kveld våknet hun først kl 22, så kl 23.30, så kl 1.00 og sånn fortsatte det.. Og det er kun pupp som gjelder. Etter at hun våknet kl 23.30 lå hun i senga sammen med meg resten av natten. Og det er å overdrive at jeg sov så veldig godt.. hun går omtrent rundt i senga. Og flytter jeg meg unna kommer hun etter, og skal helst ha puppen til hodepute! :/

 

Det er vel kanskje på tide å prøve nattavvenning, men jeg venter på at pappaen skal komme hjem. (han er borte 2 uker i slengen)

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min våkner også "hundre" ganger. Han er ett, men har gjort det siden jeg sluttet å nattamme da han var seks mndr..

 

Hun sovner jo nesten med puppen i munnen, så når hun våkner, er det jo det hun husker.. Tror jeg ville begynt nå med å venne henne av med å sovne til puppen. Et sabla styr, ja, men likevel.. Om hun liker vogna, så legg henne i den hvis hun ikke roer seg, og rugg henne i søvn. Sikkert andre som har bedre råd. Puppavvending var ikke noe problem med min, men han våkner som sagt likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!! :)

Jeg har også vært i deres sko for en stund siden.

Nå ammer ikke lengre, Men min lille gutt våkna utallige ganger i løpet av natten også. Og da var det bare å ha puppen klar, eller flaska klar når jeg begynte med den.

Gir dere barna deres mye grøt o.l?

Jeg fant ut at når lillegutt fikk spist seg rikelig mett på grøt før sengetid, så sov han mye mye bedre på natten. Og nå er det sjeldent han våkner opp.

Nå er han 13 mnd, og våkner kanskje opp en gang i løpet av natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 08.28 her. Min spiser som en hest.. Jeg tror han drømmer mye, og våkner til. Han sover også veldig urolig, og finner han ofte motsatt vei i senga oppå dyna.. Får vel bare vente til han klarer sortere inntrykkene bedre i løpet av dagen. Men til trådstarter, kan det jo være verdt å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente på 9 mnd som var AKKURAT lik. Måtte ammes i søvn hver kveld, og våknet jevnt hele natta minst en gang i timen. Da var det pupp..kunne ikke flytte henne over i sprinkelsenga igjen,for da våknet hun bare med en gang. Så hun lå mer eller mindre hele natta med puppen,mens jeg lå i vonde stillinger og våknet stiv og støl.. Utover morgenen ble det bare verre og verre,da kunne hun våkne hver halvtime.

Løsningen her ble eget rom og å venne henne av med å sovne ved puppen. Har lest litt om at når hun ble så vant med å sovne ved puppen,at det kunne bli søvnassosiasjonen hennes. Alle våkner mange ganger per natt,men som regel husker vi ikke noe av det,vi bare snur oss og sover videre. Men hvis det er sånn at du hsr fått en søvnassosiasjon,som hun hadde med puppen,så blir det litt annet. Puppen var jo der når jeg sovnet,hvor er den nå liksom? Omtrent som det jeg (og sikkert du) har med hodeputa. Du må ha hodepute for å sovne. Men hvis du våkner om natta og plutselig sover uten hodepute? Da våkner du litt mer,leter etter den,skrur kanskje på lyset hvis du ikke finner den osv.

 

Lot meg rive litt med i forklaringen her:) Men altså,her tok vi begge deler på en gang,eget rom og sovne av seg selv. Tok vanlig kveldstell,fikk kveldspupp på stua,og så gikk jeg opp med henne og la henne i senga (litt synging og vanlig kvrldskos før det.) Det ble grinibg og hyling,men det var jeg forberedt på. Har alltid sagt at jeg ikke var ute etter noe skrikekur,hadde lyst at hun skulle venne seg av selv,men så at ting bare ble verre og verre,og at det ikke hjalp og vente.

Gikk ut av rommet og satt meg på gangen. Ventet 3 min,gikk inn,og snakket rolig til henne UTENå ta henne opp,til hun roet seg. Det kunne ta et minutt og to. Så var det ut igjen,og sånn holdt jeg på. Viktig å IKKE gi seg når du først har bestemt deg,da lærer hun bare at griner hun nok får hun viljen sin. Første kvelden tok det en halvtime så ble det rolig. Hun sovnet ikke med en gang,men satt i senga å puslet litt med en bamse før hun sovnet. Andre kvelden tok det ca like lang tid,meb da ventet jeg 5 min før jwg gikk inn. Og hun var ikke like "hysterisk" den kvelden. Tredje kvelden var jeg innstillt på å vente 7 min før jeg gikk inn,men det ble det ikke noe av,for det ble rolig før det. Etter dette har leggingen gått som en drøm!

 

Og etter leggingen var i boks gikk også nettene bra! Første natt våknet hun ikke før 05.30,da gikk jeg inn og sa det var natta enda,la henne ned i senga. Måtte gjenta et par ganger før det ble rolig. Var sånnt et par netter, før hun begynte å sove. Hun sover fremdeles ikke lenge om nettene,rundt 10,5 timer,men nå sover hun i det i hvertfall i ett fra ca 19.30 til 06.00 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er småen min 2 år, men husker hun våknet en del og jeg gav henen alltid pupp på natten.

Men før 10 mnd, hun sluttet med puppen på denne tiden.

Ser det er andre som sier at det hjelper å gi masse grøt/mat før leggetid.

Men det gikk ikke hos oss, småen ville ikke ha så masse. Var frustrerende når jeg ville at hun skulle spise masse...

 

Men du år prøve å legge henne i sengen hennes. Lettere for henne å "ta kontroll" over deg når du har henne i din seng (ikke lett å la vær å ha henne i sengen... i know - sover med 2 åring i sengen) men prøv å gi henne melk på rommet (evt sett inn en god stol på barnerommet om mulig?) og trapp ned derfra

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med nattavvenningen av sønnen vår. Han er 6 månder. Vi har holdt på i 2 uker nå, fortsatt våkner han en del ganger. vi gjør det sånn at vi legger han på eget rom i egen seng. Han sovner av seg selv etter kveldsgrøten. Når han våkner ila. natten er det pappan som roer han ned, slik at han ikke kjenner lukten av pupp. Håper du får deg litt søvn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kveld gikk over all forventning!

Fikk grøt på kjøkkenet og pupp i stua før pappaen la henne i senga ca 18.30. Hylskriking i ca 10 min (han var inne ca hvert 2. minutt). Så ble det plutselig stille, og da sov hun.. Nybegynnerflaks.. hehe.. nekter å tro at det er så enkelt :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta gikk ganske bra. Hun begynte å skrike et par ganger på kvelden, men roet seg ganske fort når pappaen gikk inn.

Hun våkna imidlertid i halv tolv tida og da var hun helt hysterisk, så da måtte hun bare få pupp. jeg sovna selvfølgelig også, og hun lå i vår seng til ca halv tre. Da flytta jeg henne over igjen. Så våkna hun ca halv fem og fikk pupp da også :/ Så sov hun til sju, og da sto vi opp.

 

Kveld 2 gikk ikke fullt så bra. Måtte inn å ligge sammen med henne til slutt. Helt hysterisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...