Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Vi vurderer å kjøpe varmepumpe nå som vinteren kommer snart, men jeg er så i tvil.. Etter å ha vurdert forskjellige plasser å ha den, så finner vi ut at den må stå i stuen.. Og det er jo ganske stygt med en sånn svær kasse som står og durer midt i stuen/spisestuen.. Vi har brukt masse tid og penger på å pusse opp kjøkken/stue/spisestue, så jeg ble så i tvil om jeg ønsker å "ødelegge" alt ved å få satt om en varmepumpe.. Noen som har synspunkter på det, og kan hjelpe meg til å bestemme meg?..
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Vi har den i trappoppgangen, så den varmer både oppe og nede når den står på "swing". Jeg ville plassert den ca midt i den etg som den skal varme opp, om du ikke kan sette den i trappen. Vår er helt hvit og "går i ett" med veggen, ingen som så den før vi sa at vi hadde installert den. Btw vår durer ikke, den suser svakt. Vi har "fujitsu" og har aldri angret på kjøpet. Det eneste er om det er sprengkaldt på vinteren så må dere passe på at ikke utedelen iser ned, vår holdt på å gjøre det, så vi ble mer påpasselige med å fjerne is og snø rundt den oftere, og så er det et avisningsprogram på den som kan kjøres.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Varmepumper er ikke det samme i dag som de var. Nå får man inner-deler med deksler som kan byttes ut, og selve vifta bråker ikke på langt nær så mye som de som kom for 3 år siden. Gubbens firma jobber med montering, og noen av innerdelene er direkte lekre, som et lite møbel. Går man for en enklere variant så er de fortsatt stillegående og nøytrale. Og man kan feks velge å ha to innerdeler, noe som gjør at man feks kan ha utnytte av pumpen i flere etasjer, eller om romløsningen er dum. ANbefaler dere å ta kontakt med noen som forhandler/monterer å få kataloger på hva de kan levere.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Vi har ei "steingammel" ei, sikkert 5-6 år. Den står midt i stua. Ikke det lekreste innslaget nei, men har ikke andre ovner i etasjen foruten varmekabler på badet. Peisen er unødvendig pga pumpa, brukes aldri selv ved -10. Selv om den er gammel lager den ikke lyd som irriterer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå