Gå til innhold

Han spiser ikke middagsmat! Fortvila! (15 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å blir skikkelig fortvila. Han vil rett og slett ikke spise NOE middagsmat, og nå begynner det å bli lenge siden sist...snakker uker. Det handler om tannfrembrudd som er plagsomt, men det kan ikke forklare alt, for jeg vet han spiser annet som er godt..

Hva kan jeg gjøre? Vil det gå seg til? Han er ganske slank, under gjennomsnittet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser han i løpet av en dag da?

Skrevet

Det lureste du gjør er å tilby han mat når dere skal ha middag. Vil han ikke ha, så er det greit. Ikke mas med det!

Jo mer du stresser og maser (om du prøver å leke med maten så han spiser eller "tvinge" han) jo mindre vil han ha lyst å prøve....

De fleste barn har perioder opp gjennom der de ikke vil ha ditt eller datt. Jentene på 6,5 og 7,5 kan enda få stunder der de ikke vil ha ting de egentlig liker.

Lilleknott på 2 år spiser ikke middag i det hele tatt og har ikke gjort det siden lenge før sommeren. Men han spiser litt frokost og lunsj og får grøt til kvelds.

Veldig skjeldent at barn sulter seg , så la han styre det selv. Plutselig så er lysten til å smake på ting tilbake igjen:)

Skrevet

Ja jeg får prøve å vente litt, har virkelig prøvd å la han få styre det selv, men han vil ennå ikke.

Han spiser litt frokost, lunch og kvelds (grøt), men små porsjoner her og...synes han får i seg veldig lite for tiden.

Skrevet

Jag hadde en gutt som nesten sultet seg til døde fordi han hadde matvareallergi som ikke var synlig enda, annet enn kvalme og dårlig matlyst. Slikt er jo ikke lett å fortelle om for en uten språk.

Det eneste han spiste på slutten var velling, yoghurt og fruktmos.

Men så nektet han det også...

Skrevet

Ser nå at det høres veldig overdramatisk ut med sulte seg til døde. Men hadde vi ikke fått hjelp av sykehuset til sondemating kunne det ha endt slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...