Gå til innhold

Flasker og koking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker dere som har flaskebarn på å vaske 5-6 flasker?

Er jeg hysterisk eller; jeg skyller flaskene med kaldt vann, så vasker jeg dem med zalo og deretter koker jeg dem...:P bruker 1 time ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kokte flaskene til han var 3 måneder på samme måten som deg. Nå koker jeg kun smokkene til flaskene og resten kjører jeg kun i oppvaskmaskin og skyller med varmt vann etterpå (for å være sikker på å få bort såperester).

Men bruker du 1time? Å vaske 5-6 flasker tar toppen 5min. og så koker du dem i ca.10min. og smokkene i 5min.

Jeg brukte maks 20min. på hele greia

Skrevet

alt i alt altså med koking og alt....mannen min bruker 40 min:P føler meg litt hysterisk...

men er det mulig å kjøre dem i oppvaskmaskina og deretter i sterilator(tenkte å kjøpe en) altså at man slipper å stå og vaske med zalo....?

Skrevet

Jeg kokte også flaskene frem til hun var 3 måneder.

Nå skyller jeg dem godt først og så heller jeg så varmt vann jeg overhodet klarer med oppvaskhansker på i oppvaskkummen. Bruker zalo antibakteriell. Skyller godt av dem med kaldt vann etterpå for å få bort såperester. Kaldt vann har mye mindre bakterieinnhold enn varmt vann siden det har vært i varmtvannstanken og bakterier trives hvor det er varmt!!

Skrevet

Her gikk alt i maskinen fra dag 1. Skylte den i vann etterpå.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan dere "klarer" å bruke så lang tid?

Og ja, du kan fint kjøre flaskene i oppvaskmaskinen og koke/sterilisere dem etterpå.

ps. gjør som hun under her sier: Kaldt vann er bedre å skylle i enn varmt vann. My bad;)

22:40

Skrevet

Jeg har alltid skylt flaskene og satt de i kaldt vann til de skulle vaskes.

Til å begynne med vasket jeg de for hånd, men syntes det var en lettelse den dagen jeg gikk over til å bruke oppvaskmaskinen.

Jeg hadde avent sterilisator og den syntes jeg virkelig var gull verdt.

Tok den til og med når vi dro på overnattingsbesøk til besteforeldrene ;-)

Hvor lang tid det tok til sammen aner jeg ikke, men mesteparten av tiden gjorde jo jobben selv.

Etter at han fylte 1 år har jeg sluttet å koke alt, vasker det bare i oppvaskmaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...