trillemamma Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Badet er 165 cm. x ca. 4 meter, med andre ord trangt og ikke så veldig stort. Vi prøver å presse ned prisen, så helfliset bad er uaktuelt. Et alternativ er fliser på gulv, og baderomsplater på veggene. Et annet alternativ er våtromsvinyl. Begge deler sies å være bra kvalitet. -Jeg vil ha badekar, og vi har blitt rådet å kjøpe kabinett, for å unngå fuktskader, soim er årsaken til opppussingen. -Jeg har forelsket meg i en kombiløsning, badekar med kabinett, det bør holde til ungene, eldste er 10 år gammel. http://www.kongebad.no/dusjkabinett-med-massasje/f04mt-hoyre-med-badekar.html?pop=0 Er det for ruvende for vårt bad? -Eller bør vi gå for badekar? Da må vi dusje i badekaret og vi får mindre plass til hyller for oppbevaring av håndklær. -Dusjkabinett? Da må vi kjøpe badebalje til 2-åringen, en stor en og jeg ser for meg at den blir et irritasjonsmoment når den ikke er i bruk. Også må storebror slutte med badingen, noe han er veldig glad i.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 På et såpass trangt bad vil nok en kombiløsning eller badekar uansett virke "ruvende" og være plasskrevede. Vi har heller ikke det største badet i verden- vårt er kvadratisk da så romoppfattelsen blir noe annet likevel. Vi har et type hjørnebadekar (smal modell) fra Temabad, som ikke tar så veldig stor plass- men passe stort til en voksen å ligge i. For ungenes del kunne jeg ikke ha tenkt meg noe annet, selv om det betyr at vi må dusje i badekaret. Innimellom savner jeg en dusj, så den kombiløsninga du har falt for virker jo helt ypperlig. Et helt vanlig dusjkabinett tror jeg ikke jeg ville valgt- en 2åring blir fort for stor for ei balje uansett og ender opp som "dusjer"... Nei, gjør heller et valg basert på ungene og gå for den kombiløsninga du, det kommer du nok ikke til å angre på. Og et lite tips- har du vurdert panel på veggene?? Eller blir det kanskje i samme prissjikt som plater?? Panel på vegger og flis på gulv er i alle fall et lekkert alternativ hvis man ikke helfliser badet.
trillemamma Skrevet 1. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2010 Ja, jeg heller mot kombi, badekar med kabinett. Evt. vanlig badekar. Ja, jeg har faktisk vurdert panel på veggene, utrolig stilig og er egentlig det jeg vil ha, men jeg er redd det ikke tåler fuktigheten på badet. Vi har ikke noe bra lufting, eneste som hjelper, er å åpne døren ut fra badet og det er vel ikke nok. Ja, for du mener vel vanlig panel som vi har i andre rom?
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Mente vanlig panel ja..Ei venninne valgte dette, samt flis på gulv- utrolig stilig!! Mente hun overflatebehandla panelet med noe for å få det vannbestandig- hør med fargehandel..
trillemamma Skrevet 1. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2010 Ja, det skal jeg gjøre. Takk. :-)
rosa og en blå Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 vi har like stort bad.. mørk flis på gulv. baderomsplate, "hvite flis som er ca 20 x 60 vi skal ha et badekar som er 165 så vask med skap under som er 120 toalett på motsattside av badekar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå