Gå til innhold

Bruker dere varmt vann fra springen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er det vanlig at folk bruker varmt vann fra springen?

Det har hendt meg 3 ganger i det siste at jeg har vært på kafè/restaurant og bedt om kokende vann til grøten til lillegutt, hvorpå servitøren sier lett " Da tar jeg bare litt varmt vann fra springen jeg"

Jeg svarte da at "Eh, Nei det gjør du ikke! Man bruker aldri varmt vann fra springen i mat. Hverken til voksne eller barn!"

Nei det hadde hun aldri hørt om.

Er ikke det ganske vanlig kunnskap? Iallefall om du jobber på et serverings sted?

De to andre gangene så jeg at de på kjøkkenet tok vann fra springen rett opp i beholderen de ga meg. Jeg sa da selvsagt også i fra.

Er det kun jeg som reagerer på dette?

Har riktignok enn mann som som har Master i Vannkjemi, så dette har han prentet inn i meg.

Men jeg visste da godt dette likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har faktisk vært borti flere som ikke vet hvor farlig dette kan være! Tenk på de som ikke ser at serveringspersonalet bruker varmtvann fra springen og så gir det til barna sine, de kan jo bli skikkelig syke. Uff :-(

Skrevet

jeg har aldri gjørt det... men jeg lurer på hvorfor det er farlig? veit søskenbarna mine gjorde det med mme til sine barn...

Skrevet

Trodde alle viste dette jeg også, helt til jeg var på middagsbesøk og så verten fylte vann i suppa med varmtvann rett fra springen. Og dette var i tillegg et gammelt hus med gamle rør.

Ugh :o(

Skrevet

Huff, nei, de fleste vet vel at man kke skal drikke varmt vann fra springen. Det er masse bakterier, miljøgifter og tungmetaller i varmvannsberederen, og det skal naturligvis ikke drikkes.. Unge mennesker altså ;-)

Skrevet

Har aldri hørt om noen som bruker varmvann fra springen og har aldri gjort det selv.

Varmvann rett fra springen er et bakterieparadis og ingenting å trakte etter.

Skrevet

Herregud jeg blir så lei av denne galskapen... Er ikke noe rart vi nordmenn blir syke når vi er ute å reiser, vi tåler jo ingenting av bakterier fordi det er slik hysteri for å få i seg litt bakterier... Vi er altfor renslige og redde for det...

Skrevet

Jeg har aldri brukt varmt vann fra springen og har alltid tat det som en selvfølge at ingen gjør det. Helt til jeg plutselig så at sjefen på jobb gjorde det da hun laget overtidsmat til oss. æsj, og den har jeg spist.

Skrevet

Jepp, og er ikke dau enda som du ser.

Skrevet

HALLLLOOOO... Jeg lever også, skjerp dere hønemødre

Skrevet

Samboeren min har MASTER i fising og han er heller ikke dau:-)

Skrevet

Jeg tror nok at min "voksenmage" overlever, men til barn er det fy-fy....

Var forresten i Beograd i sommer og ba servitøren ta av lokket på barnematen og varme den i 40 sekunder. Påpekte at det var viktig at lokket var fjernet. "Unnskyld frue, vi har da barn her vi også" svarte han.

SÅ til pass for meg!

Skrevet

Hjeeeeeeeeelp jeg brukte varmt vann til barnet mitt i dag, vil hun overleve??? Eller burde jeg kjøre henne til akutten med en gang???

Skrevet

har sett innsiden av en varmtvannstank en gang; tjukk gugge på bunnen. Mange har heller ikke temperaturen så høy på varmtvannet at det tar livet av alle bakterier, så; nei takk...inntar ikke vann som har vært innom den tanken. Tapper også bare kaldt vann selv om jeg skal koke det. Er overhodet ikke hysterisk på andre områder, og ville sikkert ikke blitt syk om jeg hadde drukket varmt vann fra springen eller fra doskålen for den saks skyld, men det frister bare ikke.

Skrevet

Det at man ikke skal bruke varmt vann fra springen til matlaging er for at det blir for liten gjennomstrømning i ett privathjem.

I en bedrift der vannet kontinuerlig blir byttet ut ved stort forbruk kan man fint bruke varmvann i maten.

Spør mannen din om det du.

Skrevet

Grunnen til at en ikke skal drikke eller bruke varmt vann til matlaging er ikke bare bakteriefare.

Forurensende stoffer løser seg bedre opp i varmt vann, og varmt vann vil derfor inneholde mer bly enn kaldt vann. Blyforgiftning kan føre til skader på hjerne og nervesystemet, spesielt hos barn, fordi barn har lettere for å ta opp bly.

Selvfølgelig, risikoen er lav, men hvorfor ta sjansen?

Kilde: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=6299&Itemid=53

Skrevet

Hvis du har sett hva som befinner seg i varmtvannstanken din av frastøtende GØRR, så bruker du ALDRI varmtvann fra springen. Det er dårlig sirkulasjon og lav utskifting i en varmtvannstank, så der står vannet og godgjør seg med gørra. Ikke alt er farlig selv om det er HESLIG og det holder i massevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...