Gå til innhold

Hvor og Hvordan vil dere føde???


smaajento2

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke litt på fødsel... mye av grunnen til at jeg allerede tenker på den er fordi jeg har begynt å få fødselsangs pga rask og fæl fødsel sist.. :/

 

Jeg er en av de som er liiiiiiivredd nåler og vil helst styre unna alt som har med den type smertelindring å gjøre... !!

 

Har seriøst vurdert om jeg ska føde i badekar denne gangen... satt litt i badekar sist, og syns det hjalp utrolig smertemessigt.. sålenge jeg får lystgass og nadekar så tror jeg at jeg kansje "våger" å føde normalt.. men får helt vondt i magen bare jeg tenker på at snuppa ska fødes.. :S flere som gruer seg eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blir det mest sansynlig keisersnitt på Rikshospitalet en av dagene rundt julaften.

Min forige fødsel endte opp i akutt KS, og har forstått det slik at jeg får KS nå også:).

Skal inn til samtale på Riksen i slutten av denne mnd og få dato, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å føde uten smertelindring, men er åpen for det hvis det blir for tungt. Har også lyst til å prøve å ligge i badekar ei stund, men ikke føde i vann.

 

I begynnelsen av graviditeten grudde jeg meg veldig til å føde, men nå må jeg inrømme at jeg også gleder meg litt til å se hvordan jeg takler fødselen både psykisk og fysisk :) Prøver å se på fødselen som en ny og spennende utfordring med verdens beste "premie" i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å satse på en fødsel uten smertelindring denne gangen også. Men er selvfølgelig åpen for f.eks epuderal hvis det skulle bli aktuellt. Men tviler sterkt på det da det ikke er mer enn 19 mnd siden sist fødsel og den forløp uten noen problemer. Kan ikke bruke lystgass pga Kols så da satser vi på at jeg klarer det selv denne gangen også.

 

Noe av det første som slo meg da jeg testa positivt var at " huff, ikke en fødsel til"... Kan på en måte " kjenne" smertene hvis jeg kjenner etter hehe.Så ja jeg gruer meg litt, men den følelsen som kommer når de legger det lille nurket opp på magen veier opp for alle smerter i verden synes jeg. Lykke til både med resten av svangerskapet og fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...