Gå til innhold

Feber uten andre symptome.. er det vanlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har høy feber (39,6) uten å være det minste snufsete, har ikke noe type utslett, og har egentlig virket i ganske grei form i hele dag. Han har spist godt, sovet godt, men ikke mer enn vanlig, og har løpt rundt som han pleier.. Det eneste jeg merker på han er at han er litt varm, og litt rød og blank i øynene. Han ble også litt ekstra fortvilet når han var trøtt i leggetid.. Var plutselig veldig sliten.. Men, han virker egentlig ikke syk...

 

Er det vanlig eller? Noen som har noen ide om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig, ja. God bedring!

Skrevet

Små barn for ofte lett feber uten spes grunn. Kan være noen tenner som irriterer o.l. Så lenge han virker i fin form, drikker og spiser, så går det nok fort over. Man kan gi febernedsettende når temp er over 39. Varer feberen over 4 dager, kontakt lege for en CRP da det kan være en bateriell infeksjon som ev trenger medikamentell beh. Bare pass på å få i nok drikke. Også viktig å føge med på om han tisser normalt.

Men som sagt, små barn svinger fort i temp uten spes grunn. God bedring til pasienten:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...