Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Gutten min har høy feber (39,6) uten å være det minste snufsete, har ikke noe type utslett, og har egentlig virket i ganske grei form i hele dag. Han har spist godt, sovet godt, men ikke mer enn vanlig, og har løpt rundt som han pleier.. Det eneste jeg merker på han er at han er litt varm, og litt rød og blank i øynene. Han ble også litt ekstra fortvilet når han var trøtt i leggetid.. Var plutselig veldig sliten.. Men, han virker egentlig ikke syk... Er det vanlig eller? Noen som har noen ide om hva det kan være?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Tror det er ganske vanlig, ja. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Små barn for ofte lett feber uten spes grunn. Kan være noen tenner som irriterer o.l. Så lenge han virker i fin form, drikker og spiser, så går det nok fort over. Man kan gi febernedsettende når temp er over 39. Varer feberen over 4 dager, kontakt lege for en CRP da det kan være en bateriell infeksjon som ev trenger medikamentell beh. Bare pass på å få i nok drikke. Også viktig å føge med på om han tisser normalt. Men som sagt, små barn svinger fort i temp uten spes grunn. God bedring til pasienten:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå