Gå til innhold

Ang feber ved tannfrembrudd..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har opplevd at barna deres har feber i forbindelse med tannfrembrudd... hvor høy feber har de hatt? og når har de hatt det?. .jeg mener, har de hatt feber rett før tennene har brutt gjennom tannkjøttet, eller senere i vokseprosessen?

 

Gutten min på 16 mndr. har 16 tenner. Ikke alle er fullvokste, men de har brutt gjennom tannkjøttet..

 

Han har nå feber, 39,6 på det høyeste... uten noen andre symptomer. Han er ikke snørrete, ikk enoe utslett og virker ikke spesielt dårlig i formen egentlig, men har jo ganske høy feber.. Har begynt å lure på om det kan være tenner.. men, toårsjeksler er vel litt tidlig, og uansett tenker jeg at feberen er litt høy for å skyldes tenner.. eller tar jeg feil?

 

Eller, kan han få feber fordi tennene vokser på en måte?

 

På forhånd takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke slik at tenner gir feber, men feber kan gi tenner.

 

Når man får feber blir tannkjøttet mykere og er det tenner på gang så kan det fremskynne prosessen når man har feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...