Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Hei!! Vi skal til å bygge hus. Huset vil være ca 240 kvm over 2 etasjer. Vi har en sønn og venter en i april. Drømmen har alltid vært å ha 3 barn, så vi kommer til å bygge 4 soverom + 1 kontor / gjesterom. Det som er at eg trenger litt tips fra dere kjære dibere! Hva skulle dere ønske hva annerledes med deres bolig? Vi har fått noen tips fra andre, så vi skal bygge et eget vaskerom og et grovkjøkken. Skulle dere ønske dere hadde mange boder? Mere skapplass? osv Alle tips mottas med et STORT takk
Dronningen! Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Den ene naboen... og ellers så kan jeg ikke hjelpe deg men lykke til:o)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Så bra Det er det som er målet med boligen min og!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Skulle ønske jeg hadde eget vaskerom. Blir så trangt med vaskemaskin på badet. Og så skulle jeg ønske at kjøkkenet var større. Stua kunne godt vært ltt mindre bare kjøkkenet var større. Er så koselig med et litt stort kjøkken med plass til langbord og vedovn. Er veldig glad jeg har tv-stue i 2.etg. Så kan de som vil se tv sitte der og "glane";) Skulle også gjerne hatt en kaldbod ved inngangen med tak over inngangsdøra. Ellers er jeg godt fornøyd med varmekabler i alle gulv, stor veranda nede og en liten i 2.etg., stor parkeringsplass og en romslig gang
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Jeg liker at vi voksne har et eget bad i direkte tilknytning til soverommet vårt. Skulle gjerne hatt walk in closet også. Skulle gjerne hatt skittentøyssjakt fra vårt bad og ned på vaskerommet. Skulle gjerne hatt litt større vaskerom. Skulle ønske at benkeplatene på kjøkkenet ikke var mørke brune. Fint når jeg nettopp har tørket av de, støvete 2 minutter etterpå. Jeg liker godt trappa vår som er hvit med hvitoljet eik trappetrinn. Jeg liker de 3 skyvedørsgarderobeskapene vi har. Skulle gjerne hatt større bodplass, har bare en bod. Ellers savner jeg ingenting.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Det jeg liker er: Mine doble dører ut til verandaer, både fra kjøkken og stue. Det jeg kunne tenkt meg i en fremtidig bolig er: Walk-in garderobe Nok bodplass! Et romslig kjøkken Plass til stor spisestue En liten koselig tvstue Nå skriver jeg bare mine ønsker, da jeg ikke har annet enn leiligeht
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Har hus på 260 kvm. Jeg skulle ønske vi ikke hadde lagt mørk parkett. Absolutt alt av flekker og støv synes med en gang:( Så legg for all del ikke mørk parkett!! Veldig kjekt med kjølerom! Skulle gjerne hatt mer skapplass, ja. Og boder får man vel aldri nok av;) Legg fliser på bad og entregulv! Egen dør inn til vaskerommet, og legg inn en do der også. Veldig kjekt når barna leker ute, så slipper du grus og skitt i hele huset. Legg inn vask med dusjhode, så kan du spyle av klær/sko. Ha utventig vanntilførsel både foran og bak huset. Legg inn ventilasjon og vannbåren varme i alle gulv. Varmepunpe! Kjøp ferdigmalte "vinduer"! Hvitt kjøkken blir du ikke så fort lei som fargede. Sørg for god plass på kjøkkenet + god benkeplass. Legg radonduk på støpt flate!! Treningsrom er helt supert. Kjøkkenvindu mot hagen. Så kan du jobbe på kjøkkenet og samtidig ha oversikt over hva ungene gjør. Planlegg hvor du vil sette sofagruppe og evt. spisestue på forhånd. Kjekt for opplegg av antenne til tv. Skjult elektrisk anlegg. Nå kommer jeg ikke på mer;) Lykke til med husbygging!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 WOW tusen takk for innspill Det setter eg stor pris på!! Er det noen flere der ute som har noen tips å komme med??
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Jeg liker at alle soverommene er i 2 etasje
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Jeg liker ikke at vi ikke har en egen inngang i tilknytning til vaskerommet. Skulle gjerne hatt en skittentøyssjakt og stort garderoberom i tilknytning til bad. Ellers tålig fornøyd med vårt gamle hus på landet Lykke til med husbygging
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Jeg liker ikke planløsningen i huset vårt. Vi har en kjempe stor gang som kunne vært benyttet mye bedre hvis trappene hadde blitt plassert annerledes. Dessuten har vi ikke do i 1. etg (har i kjeller og 2. etg), fryktelig tungvindt, spesielt når man er gravid med bekkenløsning. Har soverommene i 2. etg og vaskerommet i kjelleren. Hvis jeg skulle bygget selv hadde jeg lagt vaskerommet i 1. etg. Tungvindt med klær som skal ned 2 etasjer og så opp 2 etasjer når de er rene. Ønsker meg også grovkjøkken eller spiskammers på kjøkkenet hvis vi bygger selv.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Da vi kjøpte hus, hadde vi kun ett barn, og nå venter vi nummer 5.. Ser nå at vi gjerne skulle hatt flere soverom (har 5 stk), og at alle soverommene hadde vært på samme plan. Kunne tenkt meg en stor tv stue/ to stuer, så barna kunne benyttet den ene. Større kjøkken med kjølehjørne hadde også vært fint. Selvfølgelig mer benkeplass og skap plass.. Flere boder hadde vært genialt. Stor ytter/mellomgang, med eget rom for klær hadde vært genialt, det blir jo så mye klær og sko med mange barn! Garasje skulle jeg også ha ønsket meg.. Jeg er imidlertid veldig godt fornøyd med sjakten vi har fra bad oppe til vaskerom:-) Den er genial!! Flislagt bad og vaskerom (med varmekabler), setter jeg også umåtelig stor pris på! Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Jeg skulle ønske jeg hadde - fliser på gulv og vegg på badet. - Vannbåren varme!!! - Stue og kjøkken adskilt - Spisestue - Mer skap-plass (gjerne walk-in closet) - Flis eller stein terasse (Tre er et herk å holde vedlike) - Mer vinduer, gjerne lange, dype vinduer som man kan slenge noen puter i karmen og sitte der og kose seg med en kopp kakao (slik som man ser på tv, hehe )
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Så mange flotte forslag! Tusen takk Eg noterer som en gal!!! Vi har tenkt og tenkt på løsninger og alt ulig, men det er genialt å få så mange tips fra dere snillingene!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 Liker huset, det er gammelt, men svært, vi har våre utfordringer når vi renoverer. Nå har vi bestemt oss, og her er lista jeg er fornøyd med. 1. etg. Jeg er fornøyd med at vi har "få" men store rom. Vi har stort kjøkken, spis og stue. Vi har også en liten tv stue, jeg er veldig glad i, som kan gi oss potensiell livsløps standard. Vi har et lite do, med vaskemaskin og tørketrommel. Ikke nok plass til dusj, så der ryker livsløps standaren, men kan flytte vask/tørk om nødvendig. Passe stor entre, med plass til yttertøy. Er fornøyd med store vinduer og masse lys i alle rom. 2.etg. 2 store soverom. Et klesrom/potensielt soverom og et, stort bad.Pluss noen innebygde skap/boder. 3. etg. Loftsstue og stort soverom. Store rom, over mange anbefaler jeg, veldig fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #17 Skrevet 1. september 2010 Liker: - kjøkkenet: åpen løsning mot spisestue/stue. Hvit innredning, valnøtt benkeplate - valnøttparkett i hele 1. etg - soverommene er i 2. etg - toalett i begge etasjer - romslig vaskerom - dobbel garasje - hagen - flaggstanga! Liker ikke: - den ene naboen! - altfor liten gang - ønsker kjølerom - ønsker sjakt fra bad til vaskerom - ønsker større stue
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #18 Skrevet 2. september 2010 Er greit fornøyd med huset vårt,men hvis jeg ville endret på noe... Større kjøkken! Er grei str nå,men er åpen løsning mot stua..og skulle jeg bygget selv tror jeg faktisk jeg ville hatt eget (stort) rom med plass til stor spiseplass,evt peis. Og gjerne dører ut mot evt uteplass! Veldig greit om sommeren når man spiser mye ute Sånn som vi bor nå så har vi ikke eget kjøkkenbord,kun en sånn barbenk. Har spisestue rett bortenfor. Men savner eget kjøkkenbord,spesielt etter vi fikk barn,føler meg veldig fin på det når vi sitter ved spisestuebordet (med lysekrone:) ) og spiser alle måltidene. Den barbenken er for høy til at debarnestolene vi har når opp.. Tak over inngangspartiet! Greit å ha f.eks barnevogn stående når babyen sover,pluss slippe å stå i øs pøs regn å lete etter nøklene:) Utendørs bod er veldig kjekt å ha! En grei størrelse bod i hovedetasjen til støvsuger o.l. Merkelig alt som havner inn der:) Og grei lagringsplass i overetasjen,gjerne raftekott hvis dere bygger med skråtak for å utnytte plassen. Vi er bare to voksne og en baby,allikevel er det passe fullt overalt.. Jeg skulle ønske jeg hadde en yttergang! Eller et vindfang som det heter der jeg er fra:) Til ytterklær og sko.. Nå har vi en stor gang når du kommer inn hoveddøra der det er trapp opp til andre etg,inn til stue,bad og inn til vaskerommet. Synes fort det kan bli rotete med så mye plass å rote på ( spesielt når ungene blir større!) Loftstue/kjellerstue! En av hovedgrunnene til at dette ikke er et hus jeg ser for meg at vi skal bo i "for alltid". Og enda et drømmerom; matbod! Deilig å ha et sted å lagre tørrvarer o.l. Være litt økonomiske og handle inn stort når det er tilbud:) Foreldrene mine har også et eget rom som blir brukt som "klesbod",altså at vinterklærne ligger der når det er sommer og omvendt. Men nå når ungene er flyttet ut blir det ikke brukt til det lenger da.. Jeg er oppvokst i et svært hus,så akkurat det rommet er et overflødighetsrom,bygger jo ikke en egen klesbod liksom:) Masse på hjertet her:) Lykke til med husbygging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå