Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Hvor mye informasjon kan man vente seg å få etter endt barnehagedag? Tenker på hva de har gjort iløpet av dagen osv. på avdelingen. Hos oss får man ikke vite noe hvis man ikke spør selv, og det passer jo ikke alltid for de ansatte. Synes det hadde vært så kjekt med litt skriftlig informasjon på tavla om hva barna har gjort den dagen, så er det greiere å kunne snakke med barnet om dagen som har vært når man kommer hjem. Alle barn er ikke like meddelsomme, i hvert fall ikke når det er 2-3 år. Jeg synes det er viktig at barna lærer å snakke om hva de opplever, positivt og negativt. Letter kommunikasjonen når de blir eldre... Synes bare det hadde vært kjekt å vite hva som er vanlig i andre barnehager før jeg evt. tar opp "problematikken" igjen. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 vår lille har gått i to bhg.. i den første hadde dem en nettside hvor de skrev inn hver dag hvem som gjorde hva, i tillegg til en overlapp da vi hentet han. I den han går i nå skriver dem i boken hans hver dag (ca halv A4 side), i tillegg til å gi en overlapp ved henting.. Jeg hadde forlangt å få vite hva barnet mitt har gjort, og hvordan barnet har hatt det.. De er der så mye, og jeg vil vite hva som foregår den tiden..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Oj, det høres jo helt fantastisk ut!! Ja, jeg har bedt om informasjon flere ganger, men til ingen nytte:( Tror kanskje jeg må bruke FAU snart!? Takk!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Her får jeg et muntlig referat når jeg kommer for å hente småen (uten å spørre), da får jeg vite både det som har vært bra, og det som har vært dårlig. Hvis barnehagen har gjort noe spesielt, bruker de å ta bilder og lage plakater hvor de skriver noe av hva de har gjort osv. Syns det fungerer bra, jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Der min går, skriver de på tavla hva de har gjort denne dagen!! Veldig kjekt å lese, da barna ikke forteller så mye selv
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 skriver de inn i hvert barns bok hva som har skjedd den dagen?? Det er litt i overkant spør du meg, fint og flott for foreldrene, men tenk på all tiden som går på det istedet for på ungene.... Synes de kan skrive på tavle generelt, og si ifra om noe spesielt har skjedd.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Vi har erfaring fra to barnehager. Begge har skrevet opp på tavla så og si hver dag hva de har gjort og lagt ut bilder i gangen slik at vi kan se hva de har gjort. Den første bh vi gikk i fikk vi ok info, men måtte spørre litt ved siden av, men da fortalte de med glede hva som hadde skjedd. Den bh vi er i nå er helt fantastisk - der får vi mail hver dag og ofte med bilder om dagens hendelser - og det er jo så gøy. De har en nettside som er mega proff, der vi har kode for og komme inn og se loggen, bilder, film snutter osv. Hadde jeg hvert deg hadde jeg ikke nølt med og ta dette opp!!! Stå på og forlang. Bli foreldrekontakt i bh det hjelper, var selv det i den første bh og det var både lærerikt og gøy.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 det er småbarnsavd. der barna sover fra 12-14/15, ikke noe problem.. det går ni barn fordelt på 3 voksne, så det tar ikke lang tid overhodet det går ikke ut over barna i det hele tatt, og foreldrene er superfornøyd..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Forresten får vi "månedsreferat" i skriftlig form, og ofte sender de bilder av barna på mms i løpet av dagen, hvis noe morsomt/spesielt skjer. De har en hjemmeside, men den er ikke oppe og går helt som den skal enda. 20:53
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Jøye meg, så heldige dere er som har en så flott barnehage!! Ja, jeg må nok stålsette meg og forlange, men jeg synes jo at det er veldig rart at ikke flere foreldre forlanger informasjon også? Skal love deg at det ikke alltid er med glede de ansatte deler informasjon og dagen som har vært, så derfor har jeg rett og slett gitt opp å spørre:( Ja, det irriterer meg at jeg skal være så forsiktig hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå