Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Hei! Overskriften sier vel egentlig alt. Eg og en venninne hadde termin akkurat samtidig og var KJEMPE glad for det. Saken er at hun mistet for 2 dager siden... Noen andre som har opplevde liknende??? Eg er så redd for at hun kommer til å distansere seg når hun er min voksende mage, og ikke mist når den lille kommer. Kommer hun bestandig til å tenke at hun skulle egentlig hatt en unge som er 2 dager eldre enn min? Uff... Eg har snakket mye med henne, og hun sier at det er trist men at det går greit. Burde eg bare la henne være og vente på at hun evnt skal ta kontakt. Har sakt mange ganger til henne at hun måtte bare ringe hvis hun vil snakke eller om det er noe som helst eg kan gjøre for henne. Tips mottas med stor takk
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Ja, hun kommer til å tenke på at hun skulle hatt et barn som ville vært født omtrent samtidig med din. Det kommer sikker til å være vanskelig. Jeg har mistet tre ganger og syntes disse tingene var vanskelige å forholde seg til. MEN det er ikke noe du kan gjøre - du er gravid og skal få lov til å glede deg over det. Du kan bare ta hensyn og si at du skjønner hvorfor hun evt vil velge å distansere seg litt fra deg/graviditeten din en stund - hvis hun gjør det da. Ikke pøs på med graviditetssnakk overfor henne men la det være rom til andre ting også... og vær gjerne åpen om at du er redd for at hun skal bli lei seg av å treffe deg. Hun kommer sikkert til å benekte det, men det varmer når noen tenker sånn uansett. Heldigvis er sannsynligheten vel stor for at hun selv er gravid igjen før du når din termin? Da vil nok mye være glemt
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 jeg tror du skal sende henne meldinger iallefall,slik at hun vet at du vil ha kontakt med henne.ring henne også, bare for å snakke om andre ting.kanskje trenger HUN det. tror nok hun vil ha det i baktankene når hun ser din mage og ditt barn at hun egentlig skulle hatt en på samme alder,men om hun forhåpentligvis blir gravid igjen snart så kan det hende denne hendelsen går litt i glemmeboka... hvor langt var hun på vei da?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 tusen takk for svar jenter!! Naturligvis kommer eg ikke til å snakke om min graviditet til henne med det første. Tenkte kanskje eg skulle vente til hun evnt tar det opp. Hun var ikke så langt på vei bare 7 uker. Så eg er da selvfølgelig ikke ute av faresonen selv. Eg er så glad i henne og ønsker henne alt som er godt på denne jord, så eg er så redd for å såre henne på noen måte... Det er vanskelig dette herre...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Jeg er i samme situasjon. Min UL er på terminen ei venninne hadde... hun mistet i uke 11. Vi går "langtur" marka ca en gang i uka. Jeg har latt henne snakke om det når hun vil. Hun spør og graver om hvordan det står til med meg, og baby'en (det har vært mange turer inn og ut på sykehuset). Har egentlig ikke opplevd det som så vanskelig, Antar at det kanskje blir vanskelig rundt fødsel. Vi har begge to små fra før, og tror det blir lettere pga det, det er mye å henge i med, og hun veit jo at hun har fullført et ukomplisert svangerskap (hun ble og gravid på første forsøk begge gangene!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå