Gå til innhold

Noen som er gode på formuleringer mtp. lønnskrav??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som ønsker høyere lønn, eller er du en person som er arbeidsgiver som ikke vil gi høyere lønn? Lønnskrav kan være så mangt. Hva krever du?

Skrevet

Jeg ønsker høyere lønn. Jobber i stat, vil ha for relevant praksis 2 år som jeg ikke har fått noe ekstra for tidligere. Jeg er god på ikt, jobber svært effektivt, lærer fort og klientene mine er svært fornøyde med meg. Har bachelor. Kommer til å kreve 2-4 ltr, men er usikker på hvordan man skal formulere seg. Jeg mener virkelig at jeg fortjener bedre lønn, og at det ikke er "rett" at jeg ikke skal få uttelling for kompetansen min. Bidrar også til et godt arb miljø, og kan bli værende på arb. plassen i mange år om vilkårene er gode nok.

Skrevet

Du har jo mange gode argumenter:

- Jobber effektivt med fornøyde klienter

- en god utdannelse

- kan bli værende på arbeidsplassen i mange år med de rette godene.

Ta gjerne med:

- stiller opp ekstra

- få sykedager

- er dyktig

- og at du har vært ansatt så og så lenge...

Forskning viser at flere får høyere lønn på fredager om de spør, enn dem som spør på mandager...helt sant:)

Skrevet

Takk:) Men er så usikker på hvilke paragrafer jeg skal bruke og hvordan jeg skal formulere kravene på en god måte. Har ikke gjort dette før. Det skal gå gjennom fagforeningen til fylket. Håper de forhandler på en fredag ettermiddag da :P

Det er lokale forhandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...