Gå til innhold

Er det flere her som har hatt fantastiske fødsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en så utrolig god fødselsopplevelse og jeg gleder meg til å føde neste gang. Jeg blir liksom sett så rart på, når jeg sier det.... Er det flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også en helt fantastisk fødsel! :)

Skrevet

Hadde også en fin fødsel. Rask, enkel, uten smertestillende og revnet ikke.

Får høre av venninner at jeg egentlig ikke har født, at jeg ikke vet hvordan det er å føde, at jeg hadde en pingle-fødsel osv. Jaja... ungen kom visst med storken den;)

Skrevet

Jeg hadde det slik og gleder meg også til neste gang. Jeg skjønner godt hva du mener med at du blir sett rart på, jeg følte meg nesten teit når jeg fortalte det til barselgruppa mi etter å ha hørt deres skrekkhistorier om fæle fødsler.

Skrevet

Åjadda. Hadde en helt fantastisk hektisk fødsel.. 2 timer, så hadde jeg åpnet meg 8 cm + at jenta var ute.. Å det kun på 2 timer.. :-O

Å ingen smertestillende..:)

Spurte faktisk jordmoren 2 minutter etter at hun var ute, om jeg ikke kunne få lov å føde igjen???! Helt nå.. Haha :D

Morsom opplevelse.. Super topp fødsel!!

Skrevet

Så flott at det er flere av oss! Jeg syns ikke vi bør være redde for å fortelle andre om dette egentlig, for når jeg gikk gravid (er førstegangs) ble jeg kun servert skrekkhistorier...

HI

Skrevet

Hadde dette vært Facebook, skulle jeg trykket "liker" på alle innleggene her! :)

Skrevet

Jeg også hadde en fantastisk fødselsopplevelse.

Styrtfødsel = kjempevondt, men jeg lyver vitterlig ikke når jeg sier at smertene i dag er glemt!

Må tilføye at jeg hadde et fantastisk personale rundt meg!

Skrevet

Jeg hadde en veldig fin første fødsel og gruet meg ikke i det hele tatt til andre fødsel mens jeg gikk gravid og så ble andre fødsel enda bedre! Jeg skjønner nå etter andre fødsel at den første ikke var så fin likevel, så det har jo veldig mye å gjøre med hva man sammenligner med også.

Jeg er nesten lei meg for at jeg ikke skal ha flere barn, for tredje fødsel måtte jo i tilfelle blitt enda bedre;-)

Skrevet

Jeg hadde 8 fantastiske fødsler. :-)

Skrevet

*Respect oktaviastar,bøyer meg i støvet* :)

Har selv hatt 2 fantastiske styrtfødsler.

Første fødsel tok 2 timer, ingen sm.stillende.

Andre fødsel tok 1 time, ingen rift,sm.stillende eller noen ting.

Jeg bare våkner med full åpning, og rekker å være på fødestuen i 18 minutter før baby var ute :)

29 dager til termin,satser på drømmefødsel nå også....og at jeg rekker frem til sykehuset da ;)

Skrevet

Har kun 1 barn enda, men jeg hadde en kjempe flott fødsel! Det var helt fantastisk rett og slett! Og jeg gleder meg allerede til neste gang. Gledet meg og såg bare positivt frem til fødselen, og det var en faktastisk opplevelse! :) Alle jeg forteller det til ser bare rart på meg, og spør om jeg var neddopet under fødselen. Det irriterer meg nesten litt, at de nesten ikke vil tro meg når jeg sier det.

Hadde ingen smertelindring, revnet ikke, jobbet godt med riene, og lå og pratet med jordmor. Gikk 5 timer fra 1cm åpning, til babyen var ute.

Gleder meg til og føde igjen, selvom det ikke er sikkert jeg er like heldig neste gang, men den tid den sorg. Jeg er vertfall ikke skremt av fødselsopplevelsen :)

Skrevet

Oi, skal holde hardt at du rekker sykehuset neste gang da, Trininho, hehe :-)

Hadde også to fine fødsler som jeg bare gleda meg til, kjappe og ukompliserte, kunne fint født på nytt dagen derpå også, var i super form etterpå. Graviditetene var et sant helvete, så var vel derfor jeg følte meg så fin når barna først var ute;-)) Føler meg veldig heldig.

Skrevet

Jeg hadde også en flott fødsel!:)

Vondt var det jo, men det var ikke så ille som jeg hadde trodd. Jeg sa etterpå at jeg godt kunne gjort det igjen, tvert!:)

Jeg fødte også uten medisinsk smertelindring, og revnet ikke. Hadde en fantastisk jordmor, noe som nok hjalp på hele opplevelsen. Min fødsel ble igangsatt og varte 15 timer fra første stikkpille til ungen var ute.

Jeg synes det er viktig at vi som har hatt gode fødselsopplever også forteller om det, slik at førstegansgfødende ikke bare hører skrekkhistoriene!

Skrevet

Hadde en komplikasjonsfri fødsel, men skal vel strekke det nokså langt om jeg sier det var en fantastisk fødsel..! Ingen smertestillende utover lystgass, og det var noe så inni helvete smertefullt at jeg bare lengtet etter at det skulle være over. Jeg mistet rett og slett litt kontakt med virkeligheten da det var som vondest. Begriper ikke hvordan noen kan si at det var mindre vondt enn forventet.

Men etter to dager var det jo glemt, og jeg gjør det gjerne igjen om jeg kan få enda en skjønn liten skatt!

Skrevet

Det gleder et førstegangshjerte SÅ UTROLIG å lese innlegga deres. Jeg går på med friskt mot, og håper på en flott opplevelse!

Skrevet

Åååå....jeg håper jeg kan oppleve en fantastisk fødsel en gang. Eller, jeg håper jeg kan oppleve en fødsel, jeg har ikke kommet lengre enn uke 30 i mine svangerskap.

Syns det er hyggelig å lese om deres fine opplevelser, selv om jeg blir bittelitt missunnelig;-)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hadde en fantastisk fødsel, jeg kunne gjort det igjen når som helst. Dagen etter fødselen sa jeg at jeg ønsket meg 17 unger til, bare så jeg kunne få føde dem alle sammen ;-)

Jeg fødte uten smertestillende, og revnet ikke (pluss ingen plager i ettertid, dagen etter var jeg så å si ikke øm nedentil - dessuten hadde jeg pingle-renselse, jeg blødde mindre enn vanlig mens og hadde ikke bruk for verken bleier eller nattbind). Det tok 5 timer fra 2 cm åpning til babyen var ute. Så det gikk fort, og det VAR vondt, jeg skal ikke lyve, men etterpå satt jeg igjen med en helt utrolig følelse. Under pressriene tenkte jeg faktisk at dette var det kuleste jeg noen gang hadde vært med på.

Å føde gjør jeg gjerne igjen, og det er jeg ikke redd for å fortelle. Det må jo vært godt for førstegangsfødende å høre solskinnshistorier også :-)

Skrevet

Tredje fødsel var endelig en fantastisk opplevelse.

Da kom han stille og rolig ved planlagt ks.

Utrolig opplevelse.

Skrevet

Ja, har hatt en fantastisk fødselsopplevelse, og det var nr 2 som kom til verden med planlagt keisersnitt!!! Nr 1, som ble født på "vanlig" måte var en tragisk affære...

Men jeg går ikke rundt og informerer så mye om fødslene mine altså, synes det er litt sært om noen gjør det...

Skrevet

Ja jeg hadde en fantastisk fødsel til tross for at det endte i hastekeisersnitt. Fantastisk personell, fantastisk mann, og en fantastisk herlig baby som kom til verden.

Gjør det gjerne igjen!

Skrevet

Jeg hadde også en helt fantatisk fødsel! :)

Før fødselen så tenkte jeg ikke så mye på smertene, bekymret meg ikke for å rivne, osv., tenkte bare på at fødselen ender med at jeg får endelig møte babyen min! Derfor gledet jeg meg bare til fødselen.

Å ikke tenke, bekymre og grue seg så mye tror jeg var lurt, selv om jeg sa i slutten av fødselen at "Dette var jo ikke gøy", hehe :)

Gikk 4 timer fra 1,5 cm åpning til babyen var ute. Når jordmor fortalte meg at jeg hadde 1,5 cm åpning tenkte jeg at "Jaja, lenge til babyen er ute da!", for jeg hadde jo hørt om de som gikk dagevis med åpning, og tok meg derfor en tur til sentrum for å handle litt. Der gikk vannet, og vi kjørte opp til sykehuset igjen, 2 timer senere var babyen ute :)

2 timer på fødestuen følte jeg derimot at ble litt lite, alt gikk veldig fort og jeg fikk ikke med meg så mye. Husker lite fra fødselen, og skulle faktisk ønske at jeg fikk litt bedre tid til å ta inn alt. Men kanskje like greit at det gikk så fort også ;)

Skrevet

Begge to var flotte, rolige fødseler. Gledet meg vanvittig til nr 2 og det ble akkurat som jeg trudde, men enda roligere.

Skrevet

Jeg hadde også en "drømmefødsel". Joda, jeg måtte få lystgass, epidural og drypp - men likevel syns jeg at det var en fantastisk opplevelse. Jeg gruer meg ikke til å føde igjen, MEN jeg gruer meg til dagene / ukene ETTER fødselen.. De syns jeg var vonde!

Lykke til alle høygravide der ute:-)

Skrevet

2108 her igjen. Glemte å si at jeg revnet - det var sikkert derfor jeg hadde så vondt -down there- etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...