Gå til innhold

Kynnere!


Benny

Anbefalte innlegg

Vært hos jordmor i dag og fått konstatert kynnere i uke 29! Huff, ble litt bekymret. Vet det er vanlig, men håper bare ikke ongen kommer for tidlig........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg har endel kynnere, men de pleier å gi seg når jeg lar kroppen slappe av...

Mine er ganske kraftige, men det er jo tross alt bare livmora som forbereder seg til fødselen, men det er ganske slitsomt ja..

 

Jeg er i uke 29+5 og har hatt kynnere ganske lenge... men fått beskjed av jordmor at hvis jeg slapper litt mere av i løpet av dagen og tar livet litt mer med ro så slipper de litt taket og blir litt færre.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mye kynnere i forrige svangerskap (startet i uke 20), og denne gangen startet det enda tidligere! Nå er jeg snart i uke 30, og nå merker jeg de begynner å bli litt vondere enn tidligere. Er fullt sykemeldt, men jeg får de likevel, selv om jeg ligger på sofaen og slapper av :/ Selv om jeg hadde ekstremt mye kynnere i forrige svangerskap fødte jeg dagen før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler din bekymring ! Eg er veldig spent på kor lenge dette svangerskapet varer. Er no i veke 29 og har mykje og tildels sterke kynnere.

Har i mine tidligare sv.sk (dette er mitt 5.) stadig fått kynnerane tidl og tidl og sterkare og sterkare. Også har fødslane starta tidl og tidl òg. Siste vart født prematur, 5 veker før termin. Lege/jordmor seier at det kan vere ein tendens hos meg og at risikoen for at det vert enda tidl denne gang er tilstede. MEN, det treng ikkje vere sånn, har dei òg sagt. Så her er det berre å vente i spenning. Har ordre om å ta det masse med ro og er difor heller ikkje i jobb.

Men kan vere så forskjellig i fra kvinne til kvinne. Som andre her skriver, kan ein like gjerne gå til termin med mykje kynnere.

Kan berre ønske deg masse lykke til med resten av sv.sk og krysse fingre for at både du og eg når termin...iallfall nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt kynnere siden uke 18...

er 3.gangs da... og i uke 29 +4

 

pleier det være sammenheng mellom kynnere og fortidlig fødsel da....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...