Gå til innhold

Skal / skal ikke, ang. amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er tre måneder og hun ble fullammet frem til for noen uker siden. Da begynte vi å gi en flaske mme på kvelden fordi hun stresset ved puppen, gråt mye og kunne spise uten stopp i timesvis uten å bli fornøyd.

Resten av dagen og natten ammer jeg henne. Hun sover godt etter flaska på kvelden, men etter amming går det sjelden mer enn 1 - 1,5 timer før hun må spise igjen og da tar det gjerne en halvtime med spising. Det sier seg altså selv at vi ikke gjør stort annet. Å dra ut blant folk er vanskelig, mye grining og misnøye og hyppig mating som gjør at alt tar mye lengre tid.

Vektøkningen hennes er fin, hun følger kurven sin bra selv om hun ikke er noen veldig stor baby.

Jeg vurderer sterkt å kutte ut ammingen, men bare tanken gir meg dårlig samvittighet. Samtidig får jeg jo vondt av ungen min som tydelig er sulten ofte. Jeg tror jeg har mye melk men den er kanskje ikke næringsrik nok?

Noen mammaer der ute som har hatt det likedan som kan dele sine erfaringer og gi meg noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kopier dette og send en mail til ammehjelpen! De er mer profesjonelle enn de fleste her inne. De har ammeerfarig og de er kurset. De fleste har gjerne hatt problemer med å amme og vil hjelpe andre.

www.ammehjelpen.no

Skrevet

Vanskelig å si. Jeg ammet hver annen time i 6 mnd, og ser på det som normalt. Av og til sov han litt lengre mellom, men ikke ofte. Tilbrakte første halvår med fullamming og baby hengende i puppen stort sett hele døgnet. Men jeg var innstilt på at slik er det å få barn og tenkte aldri i retning av å gi tilegg eller kutte ned på ammingen. Og det var rett for meg/oss.

Ikke alle tenker likt, så for deg kan det rette være å kutte ut ammingen. Kontakt ammehjelpa du, de kan nok gi bedre råd enn vi synserene her inne.

Skrevet

Jeg gikk tom for melk og itillegg var det ikke noe særlig næring i den siste melken jeg faktisk hadde.

Jeg slet med dårlig samvittighet og følte meg som en elendig mor som ga opp ammingen.

Det jeg gjorde var å kutte ut amming og ga datteren min kun mme istedet. Etter hun hadde spist seg ferdig la jeg henne til puppen slik at hun kunne få lov til å få "mammakosen" sin. Til å begynne med hadde hun behov for den etter hvert måltid omtrent, men etter bare en uke eller to så hadde hun ikke det store behovet lenger. Etter 1 måned ville hun ikke ha pupp i det hele tatt, smokken var mer enn nok kos for henne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...