Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Ble operert for 2 dager siden og det gjør fortsatt sykt vondt. Hvor lenge er det meningen det skal gjøre så vondt og når kan jeg regne med å gå på foten igjen? Skal skifte den svære bandasjen i morgen og jeg gruer veldig..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 kan desverre ikke svare deg på dette. men har ingrodd negl på begge stortåene, og jeg får meg ikke til og gå med de. Ikke for og stjele tråden din, men hvor fikk du det gjort? Og hvordan gjorde de det? (litt flau nå)..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 En eks fikk gjort det, og han fikk ikke sykemelding. Det var stortåa, og legen mente det var et ekstremt tilfelle. Han hoppet rundt på en fot i et par uker før han merket bedring. Varierer vel fra tilfelle til tilfelle. Når det ikke lenger er åpent sår kan du kanskje smøre smertestillende krem på? God bedring!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Takk for svar. Jeg fikk gjort det på Aleris, privat sykehus. Tok vel ca en halvtime, max. De bedøvde noe voldsomt og så fjernet de deler av neglen og neglrota på begge sider. Lappet sammen med 4 sting etterpå som skal fjernes om 2 uker. Det MÅ bare bli bedre nå...
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 HVor kan jeg finne noe informasjon om det? Jenta vår har ingrodd tånegl, og det nytter ikke å klippe på noen spesiell måte eller noen ting. Hun har hatt betennelse på begge sider av neglen og rykker til hver gang vi er i nærheten av den tåa stakkar :-( Er det noe laveste alder for å få det gjort for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Snakk med fastlegen. Han henviser til sykehuset. Gjør det før det blir enda mer vondt, for det blir ikke bedre av seg selv og det kan bli veldig betent.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Ja, men er hun stor nok når hun er 10 mnd? Er liksom der det stopper opp for min del, synes det er så "lite" for en operasjon :-P
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Jeg vet ikke. Ville også vært skeptisk med tanke på å påføre et så lite nusk en smertefull opperasjon. Men kanskje legen har bedre råd og opperasjon kan ungås? Og kan det ikke blir det jo mer smertefult jo lenger tid man lar det gå. Stakars lille jenta da! Lykke til! =)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Min mann har operert for inngrodd tånegl på storetåen. Han skiftet bandasje selv. La hele foten (med bandasje) i grønnsåpevann og tok bandasjen av etter ca20min. Luktet fy og helvete. Han renset godt og det ble straks bedre. Husker han gikk på smertestillende i noen dager, var sykemeldt 4dager og brukte sandal i en uke:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Takk for svar! Å ta av bandasjen i grønnsåpevann hørtes ut som en god ide! Tusen takk for tipset! HI
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Og forresten, dere som har hatt en slik operasjon, hvor lang tid etter operasjonen fjernet dere stingene - og var det vondt??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå