Gå til innhold

Når kommer posten hos dere?


Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det er en filleting. Og ja, jeg er hjemme i babypermisjon. ;)

 

Jeg irriterer meg nemlig litt over at posten her ofte kommer så sent. I sommer hadde vi en annen postmann, da kom posten 10.30, og det var så herlig. Til vanlig kommer den etter 12.30 og ofte så sent som 15.30.. Idag var klokka over 15 da den kom. Det er jo ikke sååå farlig, men jeg synes det er så greit å hente pakker og returnere ting samtidig som jeg går og handler. Skal jo hente eldstemann i barnehagen også, så må liksom gå i butikken før det.

 

Når kommer den hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå får vi langt i fra pakker eller har andre ærend på posten langt i fra hver uke, så sånn sett er det ikke noe jeg irriterer meg over. Men siden jeg er en del hjemme (turnus jobb) så legger jeg merke til når postmann pat kommer. Sånn til vanlig, sånn som i dag kommer den oftest en gang mellom 11 og 12. Noen ganger kommer den mellom 14 og 15 og i sommer kom den alt i fra 9.30 til 13.30. Så det er store variasjoner ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er her stort sett mellom halv tolv og tolv.

Pakker har postbudet med seg og leverer på døra :-).

-Noen fordeler skal man jo ha når man bor ute på landet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er her like før tolv.

 

Men ser ikke helt problemet med at du vil hente pakker og returnere ting samtidig som du handler. Det er da bare å gjør det dagen etter når posten kommer sent. Ingen lov som sier at slikt må gjøres samme dag.

Eller enda bedre, vent til dagen etter med å hente posten, da er den jo på plass fra hanen galer.

 

Noen må dessverre være på slutten av ruta også, ikke alle kan få først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg venter på en pakke med egendesignede tekstiler, så er derfor jeg er så utålmodig. ;) Vil jo så gjerne hente den samme dagen når den kommer! Er jo en eeeevighet å vente til neste dag, må vite! Og ja, jeg sa jeg visste det var en filleting å irritere seg over. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har forresten også postbudet med seg pakkene,så hvis vi er hjemme blir de levert på døra. Om vi ikke er hjemme ligger det lapp i kassa om at den kan hentes på post i butikk etter 14.30 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JuniGull2010

Her kommer den ca 12.30 hver eneste dag. Jeg henter den kl 13.00, for da ligger den garantert i postkassa. Du høres jo ut som du er på farta likevel, så det er det vel bare til å hente pakkene neste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, det aner jeg ikke, da eg aldri hjemme på det tidspunktet.

 

Venter du sånn på posten? Jeg gidder ikke sjekke posten hver dag en gang jeg, kanskje to ganger i uken eller noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, nå om dagen venter jeg veldig på den. Er nok bare jeg som er veldig spent og utålmodig. :) Som en unge på julaften, hehe. Og jo, selvfølgelig kan jeg hente den dagen etterpå, jeg har bare lyst til å hente den NÅ. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer den etter kl 15 (stengetid på sykehuset) så sant vi ikke har vikar. Da kommer den om formiddagen. (Antar vikarene da har en tendens til å rote med ruta, eller så tar postmannen en omvei siden alle andre kommer tidligere enn han som er her ordinært)

 

Jeg kunne også tenkt meg at posten kom tidligere på dagen mangt en gang!

Sykehusene har en tendens til å sende timer med meget kort varsel i posten som jo går så hurramegrundt kjapt. (Illpost som må innom månen først - ja vi bor også på landet - lite hurra for det altså!)

Det vil si at når vi får brevet så er timen enten i overmorgen, eller i går. Da er det ikke akkurat bedre av at sykehuset har steng for dagen.

 

Jaja!! Vi må vell bare fortsette å leve med det. Egentlig er det vell hverken sykehuset eller selve leveringen av posten som er til å klage på - men reisen posten har på sin ferd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...