Gå til innhold

Hvordan "straffer" dere unger som har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

stått opp tidlig og lekt butikk, handlet masse krydder og helt det ut i hele leiligheten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som verket til noen ikke altfor gamle.

Jeg tror på forklare og lære av tabbene. Så denne gangen hadde jeg forklart at det ikke var lov, at det var dumt og hvorfor.

Så hadde vi sammen ryddet opp.

Hadde det skjedd igjen derimot hadde det nok blitt andre boller.

Men ser sjansen som størst for at det ikke skjer igjen, da rolige samtaler kan være like virkningsfult som straff. Hvis ikke bedre.

Skrevet

Hehe.....

Da hadde jeg utstyrt dem med kostebrett og evt vaskefille! Så måtte de sammen med mor ryddet opp... og det hadde jeg gjort uansett om ungen var 1 eller 6 år.

Skrevet

De vet godt at det ikke er lov, de er snart 4.

Men de har gjort det ordentlig da, med penger og kvittering og alt;) Dette var til morgenen i dag, nå er de jo i bhg...så i mellomtiden har jeg støvsugd, vi hadde ikke tid til det i stad. Så....lurer litt på om det skal få en konsekvens når jeg har henta dem

Skrevet

nei, bare forklar dem at sånn må vi ikke gjøre osv. Ikke vær sur - og ikke gi de konsekvens. Det er altfor lenge siden det skjedde og de er for små til det mener jeg. unger må få konsekvens med en gang når de er så små.

Skrevet

De var veldig inne i leken forstår jeg!

Tror jeg hadde ledd meg skakk jeg hvis det var mine - det er jo barn det er snakk om. Du har fått en fin historie å servere i konfirmasjon/bryllup!!

La de rydde rommet sitt;)

Skrevet

Skal det straffes må det skje med en gang.

Å gi en straff når de kommer hjem fra barnehagen når det det straffes for skjedde på morgenen er for lang tid imellom.

Dessutten synes jeg ikke dette var så ille så lenge det ikke gjentar seg. Legg det i katagorien "fantastisk barneoppfinnsomhet".

Skrevet

De må hjelpe til å rydde, støvsuge og vaske, ellers vanker det nok litt kjeft. Men unger som gjør dette er vel ikke så gamle at man kan straffe noe mer enn dette, vil jeg tro? Barnesikring til skapdører og skuffer fåes billig på Ikea og er lett å montere:)

Skrevet

Hehe, passende straff er at de må være med å rydde opp etter seg. Har selv opplevd lignende, ikke om morran, men feks hvis vi er på do eller opptatt med noe annet og ikke har øya på dem hele tia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...