Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Har to barn på SFO, og spesielt eldste er veldig vimsete og glemsk. Barna går sammen hjem, alene. Kort vei. Før de går hjem, må de krysse seg ut, så da har de kontakt med en ansatt før de går. SFO e i samme bygget som skolen, så de har samme garderobe på skole og SFO. Problemet mitt er at de veldig ofte glemmer ting. De får f.eks på seg jakke om morgningen når det er kjølig, tar den av i løpet av dagen og glemmer den når de skal hjem siden det da gjerne er mildt ute. Eller går med regntøy hjemme i fra og glemmer det. Nå lurer jeg litt på om jeg kan be de ansatte om at når barna mine, og andre sine for den saks skyld, kommer for å krysse seg ut, så kan de kanskje legge inn rutine og spørre dem om du har husket alt. F.eks når et barn kommer og skal hjem så spørre "har du husket alt nå? Jakken din, sekk..?". Vet jo at dersom jeg henter så kan jeg passe på dette selv, det er jo strengt tatt ikke deres ansvar å passe på at barna husker alt, men likevel. Frekt og spørre, eller ok? Er foreldremøte i morgen og lurte på å nevne det da.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Du kan spørre om de kan sette en notis ved navnene deres i utskrivningsboka. Men de har jo enormt mange barn å ta seg av. Du kan også lage belønningssystem for hver dag de klarer å huske det, kan være en liten motivator.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Syns du kan spørre om det jeg Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Jeg har forsøkt med belønning, men det fungerer ikke på dette. Han er rett og slett altfor lik meg selv da jeg var barn ;P Helt i sin egen verden og utrolig distre. Lillebroren er litt flinkere heldigvis, men han også glemmer ting innimellom. Tror ikke det er mangel på vilje det står på, dette er rett og slett personlighet. Om han fortsetter å ligne på meg vil det komme seg bitte litt med årene, men han vil nok for alltid vare litt avhengig av post-it lapper og varsler på mobilen *kremt*. Men det er ikke frekt å be de ansatte om dette altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå