Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 jenta mi er 6 mnd og jeg har enda ikke klart å hatt barnevakt til henne "desverre". Jeg syns dette er veldig vanskelig! Familien står i kø for å sitte barnevakt. Hun kan til tider være litt sutrete og er redd hun skal gråte når jeg er borte. Men vil melde meg inn på treningsstudio igjen og har veldig lyst til å trene på dagen. Tar de seg av barna på en "ordentlig" måte? Trøster de hvis hun gråter f.eks. og gir mat hvis hun er sulten (hvis vi ikke har rukket å spise) ?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg synes de er kjempe flinke på barnepassen (der jeg er ihvertfall) De mater ikke,og bytter ikke bleie.De bør helst komme mett og fornøyde. Mange sover i vogna i mens.De blir bært på og trøstet,men om det ikke hjelper henter de deg:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Jeg har vært superfornøyd med barneparkeringen på treningsstudioet mitt. De har en egen "bestemor" som er ansatt i full stilling som er der på dag tid. Hun både mater og trøster. Blir det for ille så kommer hun og henter meg. Har vel vært litt mer skeptisk til å bruke barneparkeringen på kveldstid fordi det da har vært litt forskjellig hvem som jobber der, gjerne ungdommer med lite barnerfaring. Men da er som regel far hjemme fra jobb og kan ta han, så det er egentlig ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 De gir ikke barna mat på barnepassen. Det er ofte en person som passer på barna som er der, og dersom noen gråter veldig henter de mammane fra treningen. Jeg har min datter der noen ganger, men det fungerer egentlig bare hvis de er blide og har lyst å leke... Bruker ofte å prøve å trene slik at snupopa sover, da får jeg trent hele økta, og de bare ser etter henne...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 jenta mi sover så lite på dagtid, hun sover opp til 14 timer om natten Så tviler på at hun kommer til å sovne der. Tror nok jeg kommer til å vente litt med å sette hu der da. Tror ikke jeg har hjerte til det. Huff, er så vanskelig! Mulig jeg er ganske overhysterisk også HI
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Hvis du har familie som så gjerne vil passe så bruk dem Det er jo familie og personer som barnet ditt skal forholde seg mye til og blir godt kjent med. Istedenfor å bruke fremmede på en treningssenter som sikkert blir byttet ut ofte.. Kanskje din mor/søster kan ta følge med deg til treningsenteret og ta barnet med på lekeplass, cafe el mens du er der?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Jeg har jo pappaen som kan være hjemme på kveldstid, men har så lyst til å trene på dagen og da jobber jo alle. Så da går jo ikke det...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Kan du ikke prøve en gang og se hvordan det går? Jeg var også veldig skeptisk. Fikk mannen min til å ta hjemmekontor en gang i blant sånn at han kunne passe han mens jeg trente. Jeg har/hadde også et barn som sov lite på dagtid, så å trene når han sov var ikke like lett å få til. Til slutt sa ei i barselgruppa som brukte samme treningsstudio at nå fikk jeg få ut finger'n og prøve, gikk det ikke så gikk det ikke, men da visste jeg det i alle fall. Dessuten var jeg jo få meter unna hvis det var noe. Hos oss både skifter de bleier og mater på dagtid. Men det gikk over all forventning. Han lå og pludret så fornøyd da jeg kom tilbake fra treningen. Hadde ikke savnet mamma det minste. Det var egentlig en enorm lettelse. Og for et deilig pusterom det ble å kunne gå og trene 2 ganger i uken :-)) .
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Du vil visst ikke trene. SKal du syte over dårlig form og/eller vekt om noen dager i et nytt inlegg, eller? FOr som jeg forstår det har du TID og RÅD til treningsstudio, og det FINNES barnepss der...Da er det INGEN unnskyldning og IKKE trene,, På toppen av det hele kan pappan eller andre passe på kvelden, men det "vil du ikke""??? Pappan har da godt av, og vil kanskej gjerne ha alenetid med ungen han også? Uten at du "henger over" ) Det er vel ikke snakk om trenign hver dag uansett..To kvelder i uka og ei økt lørdag eller søndag er da ikke mye "familietid" tapt? ALternativt er elipsemaskin/sykkel/tredemøle hjemme så du kan trene de korte duppene hun har på dagtid, eller på kvelden etter leggetid. Antar hun sovner tidlig siden hun sover 14 t (igejn, hvorfor ikke dra til treningsstudio da???) ELler kjøp en joggevogn. Jogg deg daglige turer, eller et par-tre turer i uka og pluss på med 20 min styrke/sirkeltrening 3-4gang i uka. SÅ blir du supert trent, uten og trenge barnevakt. Det er nok viljen det står på her..Ikke mulgiheten..Føler du ikke det selg når du leser over innlegget ditt og svarene dine på "gode råd" her i tråden??? )
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Det kan jo også være at det er litt skummelt å skulle levere fra seg barnet til fremmede for første gang. Men det er et hinder å komme seg over hvis man virkelig har lyst til å trene :-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Jeg har ofte barnevakt til ungene, sover over hos venner og familie osv. Men de hadde ikke barnevakt før de var ett år for jeg syns de var for små.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Det er helt glimrende! Du er jo rett i nærheten, kan stikke hodet innom og sjekke hvordan det går og de får jo tak i deg på minuttet hvis det er noe. På dagtid er det dessuten mest babyer og små barn der.
tine0810 Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Brukte barnepassen på Elixia MYE fra ca 4 mnd til 1 år. Det var glimrende...både for mor og sønn:-) På dagtid er det jo stort sett små bebisser som er der, for de større barna er jo i barnehagen. De ansatte har god erfaring og opplæring, og henter deg jo så fort det evt skulle være noe.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 13.29 Jeg har aldri sagt at jeg IKKE kommer til å melde meg inn igjen for det skal jeg. Men pappaen har en jobb hvor han slutter klokken seks, hjemme halv syv det neste halve året og jeg liker å være ferdig med treninga tidlig. Derfor spør jeg! Klarer jeg ikke å levere hu der så må jeg jo trene på kvelden. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå