Gå til innhold

hvordan er reglene for legebesøk i forhold til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

både i forhold til meg og barna mine. har jeg ikke rett på å gå til legen?

jeg jobber i bhg og prøver jo å få timer enten tidlig på morgningen (når jeg har seinvakt) eller på slutten av dagen når jeg har tidligvakt..

hva har man rett til? må man avspasere for å gå til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber du i en kommunal barnehage har du muligheten til å søke permisjon med lønn for dette.

Man skal søke å unngå å legge slike avtaler til arbeidstiden.

Skrevet

men det er jo vanskelig å unngå legetimer i arbeidstiden når legesenteret har åpent fra 8-14.30.... jeg begynner kl 9 på jobb noen ganger og slutter noen ganger 14.30. så er jo stortsett ikke mye jeg er borte når jeg skal til lege men likevel. er jo mange som slutter tidligst 15.30 og begynner seinest 8.30

jeg jobber i en kommunal bhg ja..

Skrevet

Ærlig talt, de alle fleste legesentre har begrensede åpningstider. LITT vanskelig å unngå arbeidstiden da om man har en 8-16 jobb. Man har rett på fri ja med lønn til tannlegebesøk og legebesøk både med deg og med barna.

Skrevet

Jeg TROR ikke man har krav på løn?

Skrevet

I staten har man krav på fri med lønn for egne legebesøk vi får også for barna, men usikker på om det er velvilje fra arb.giver eller ikke. Vil tro at du som kommunalt ansatt hvertfall får fri med lønn til dine egne timer.

Skrevet

Trodde du egentlig bare rett på fri i forbindelse med spesialist-timer..

Men de fleste får vel gjerne fri med lønn for å gå til "vanlig" lege også.

Mener man har rett på fri med lønn i forbindelse med svangerskapskontroller

Skrevet

men om jeg ikke har rett på fri med lønn så har jeg vel rett på fri uansett har jeg ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...