Gå til innhold

Barn som har byttet bhg, savner de den gamle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har byttet etter 2 år og på spørsmål om hun savner den gamle bhg svarer hun "nei, barna er mye snillere i den nye".

Hvordan ville dere tolket dette?

Det er nesten som jeg tror at hun ikke har hatt det noe godt i den gamle bhg.

Det vi ser når vi henter henne er at hun leker mer sammen med andre barn enn i den forrige, samt er virker varmere i trøyen i den nye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med savn er veldig individuelt.

Det kan godt være hun fikk seg noen dask i ny og ne av ett spesifikt barn i den gamle barnehagen i den tiden hun har gått der. Det er særlig i de 2 første årene vold skjer. Barna er så små at de ikke ser/ og lærer at dette er totalforbudt. Barna krangler uten særlig språk om det aller viktigste for dem - leker. Denne "sjefsrollen" som man gjerne ser på skolen, ser de som jobber i barnehage allerede når de er 1,5 år gamle!

Det er nok til at hun har vært hemmet, barna får sosial status tidlig i gruppa innen kort tid. Tro det eller ei..

Nå møtte hun nye venner i en mer "voksen" alder. Disse har lært å inkludere. Du skal bare være glad hun kan være seg selv;)

Skrevet

Barn lever i nuet. At hun trives godt nå betyr ikke at hun trivdes dårlig da. Hun svarer kun utfra hvordan hun har det nå. Og da er det jo bra hun svarer slik =)

Min sønn har både byttet barnhage og skole. Og jeg vet at han har trivdes/hatt det like trygt og godt og fint på alle stedene. Alikevell svarer han alltid utfra at han har det bra NÅ. Han klarer ikke reflektere tilstrekkelig til at han kan vurdere om noe var bedre/dårligere før og hvordan NÅ er i forhold.

Så så lenge jenta di ikke klager på dagens situasjon skal du bare slå deg til ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...