Gå til innhold

Maxi cosi eller BeSafe izisleep?


flypapir

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer evt andre tips? Aner ikke hvilket sete vi skal velge som sete nr.1...

 

Brukte akta gracco til de to første (2005 modell), men synes det var alt for bratt i ryggen for en nyfødt. De ble begge hengene og dingle med hodet, Vi får dessuten store unger og de vokste ut av det ganske så raskt,,,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er førstegangs, så har ikke egne erfaringer å si noe utifra. Men vi har kjøpt maxi cosi setet, med base. Vi hadde egentlig bestemt oss for Besafe izisleep setet, men mannen i butikken anbefalte oss å kjøpe maxi cosi pga. tyngden. Han sa at BeSafe setet blir veldig tungt å drasse med seg. MaxiCosi er mye lettere.

Har som sagt ikke noen erfaring selv, men var dette vi ble anbefalt ihvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte BeSafe izisleep til førstemann. Men det var utrolig tungt, og var ikke base til det, så det ble til at vi aldri tok det med oss ut av bilen..måtte alltid ta babyen utav det når vi skulle ut av bilen, var jo dumt når babyen sov og sånn...

Til nr 2 lånte vi maxi cosi med base, av en veninne. Det var et utrolig bra sete. Lett, og enkelt å ta ut og inn av bilen. Og babyen låg godt i det :) Så gå for maxi cosi du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ikke lett. Jeg har hørt mye positivt om maxi cosi, men alle i butikkene anbefaler de izisleep... Kan det være fordi det er norskprodusert? De sa også at man kan få det med base...

 

Usikker usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd begge setene, og liker Maxi cosi best som første bilsete. Utrolig nett og lettvint å ta med seg ut av bilen. Så nok en stemme til Maxi cosi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde maxi cosi til førstemann, med base, og jeg var superfornøyd med setet! Skal bruke det samme setet nå. Det eneste negative jeg kan komme på, er at det kun er to innstillinger til selene i høyden, slik at det for de fleste er lengden på barnet som setter begrensningen for hvor lenge du kan bruke setet, ikke høyden. Med tre innstillinger hadde setet hatt lengre brukstid.

 

Jeg ville tatt det samme valget igjen - IziSleep er helt sikkert et bra sete, men det er ca dobbelt så tungt som Maxi cosi cabriofix. Det er MYE! Du aner ikke hvor mange ganger det setet skal inn og ut av bilen i de månedene du bruker det - og babyen vokser fort! Tre kg ekstra merkes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva med sikkerheten da - er det noe forskjell på det i forhold til disse to setene ? Kan se at det er en fordel å ha et sete som er lett å bære med seg (som dere sier Maxi cosi er) - men vil nå si at sikkerheten er langt viktigere enn vekt !!!!!! Dersom de sikkerhetsmessig stiller likt så ville jeg jo latt vekt på sete være avgjørende, men skulle det vise seg at den ene er bedre enn den andre, ja da får vekt være vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har BeSafe izisleep.

Var veldig fornøyde sist og kommer til å bruke det igjen. Vet av erfaring at det blir mye bilkjøring etter en stund og jeg var ihvertfall ikke stressa på at babyen hadde feil liggestilling med BeSafe. Tok ut setet med minsten i på besøk og slo ned ryggen slik at han kunne sove uforstyrret videre med rett rygg.

Det ble mye farting på meg sist og junior sov mye i begynnelsen som alle babyer gjør.

De ekstra kiloene å bære var ikke såå voldsomt akkurat;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...