Gå til innhold

Trenger sårt oppmuntring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok lappen rett før jul pga jeg var gravid..men jeg HATER å kjøre. Overalt vi drar så kjører min sambo, jeg har enda ikke kjørt med barnet i bilen!

Nå er jeg NØDT!Sitter med tårer i øya og gruer meg så fælt..føler jeg fikk lappen bare pga jeg var gravid og "fødeklar" for å være snill liksom..

jeg har kjørt bil kanskje 10 ganger etter jeg fikk lappen!

jeg tenker så på hva de andre som kjører tenker, sinker jeg dem?blir så nervøs...kjører jeg ok nok på veien?

i tillegg var det en som krasja i meg rett etter jeg hadde kjørt opp(et par uker etterpå da)

Sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg noen turer alene - uten mann og barn - bare for å øve når det ikke er så mye trafikk på veiene. Kjør steder hvor du er kjent, slik at du føler deg tryggere på bilen. Det er en stor frihet å kunne kjøre når og hvor man selv vil, og det eneste som hjelper er øvelse - masse øvelse. Jo lenger du venter, jo verre blir det.

Se litt mer på de andre som kjører, så oppdager du at det finnes langt større klovner enn deg i trafikken! ;-)

Skrevet

Tren, tren, tren!

Det ER nifst i begynnelsen, men til lengre du utsetter det, til værre blir det:)

Skrevet

Det heter seg at det tar 10000 timer å bli virkelig god i noe.. så signerer alle andre her - ut og øv!! Kjør og kjør, helt til du blir trygg. Øv deg på de stedene du er utrygg på når det er lite trafikk. Og selvsagt må du bare skite i om andre synes du kjører sakte! Du får evt skaffe deg et klistremerke i bakruta som sier "helt ny lapp - vær snill med meg!" eller noe slikt..

Skrevet

Kast deg uti det, det er forferdelig, men blir bedre når du får trent. Jo mer du trener, jo mer komfortabel føler du deg.

Har du en god venninne med en liten pedagog i seg? En som du kan ta med deg i bilen på "prøveturer" som kan oppmuntre deg underveis? Kan du "øvelseskjøre" på litt mindre traffikerte steder?

Bit tenna sammen, lag en gulrot/belønning til deg selv som du skal få når du har gjennomført kjøreturen (kafetur, nye sko, noe du har ønsket deg).

Jeg vet ikke hvordan trafikkbildet er der du kjører, men vær flink å slipp forbi osv så går det bra. Lykke til- DU KLARER DET!

Skrevet

Jeg mener det samme som de andre du har fått svar fra, man må bare ut å øve, og gjør det gjerne uten andre i bilen. Ingen var verdensmestere og feilfrie da de fikk lappen, men mange var nok en del yngre og da føler man seg jo udødelig og kaster seg ut i det ;)

Hvis det er en trøst; jeg fikk lappen som 19åring i 1998, og har kjørt skadefritt siden. Men hver sen-høst får jeg utrolig angst ang å skulle kjøre når det blir glatt ute og snøen kommer. Og etter jeg fikk barn ble det enda værre. Man får mer respekt for livet og er redde for at noe skal skje med barna, litt dødsangst kan man vel kalle det. Men så fort jeg har vært utpå veien noen ganger så vender jeg meg alltid til det, og det vil du også ;)

Det er sant som det sies, detter man av hesten må man bare komme seg fortest mulig oppå igjen. Du var veldig uheldig da du ble kjørt på, men dette kommer til å gå så bra :)

Skrevet

æææhhhhh... unnskyld, jeg blandet deg med noe ei venninne sa om oppkjøring. Du skrev jo ikke noe om alderen din.. unnskyld ;) *flau*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...