Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Slik jeg ser det, får barnet ett fast hjem, men samtidig får barnet være mye sammen med far. Jeg får hjelp med bhg regningen slik at jeg ikke trenger å kreve far for barnebidrag. Vinn vinn for alle. Men far er redd for at han mister rettigheter når jeg står med hovedomsorgen. Derfor vil han ha 50-50, Han sier han kunne godt ha hatt 60-40 og, men han stoler ikke på meg. Og vil ikke brenne seg i etterkant. HVa er fordelene og ulempene slik dere ser det? Og mister far så mange rettigheter egentlig?
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Så lenge dere har delt foreldreansvar, så har han like mye han skulle sagt som deg... Utover det finnes det fryktelig mange ulemper med å dele barna sånn, men det er jo en annen diskusjon. Kommer jo såklart ann på hvor gamle de er, hvor langt fra hverandre dere bor, osv osv
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Jeg tror ikke jeg ville hatt så stort samvær da, for å være ærlig. Jeg hadde det med datteren min fra hun var nesten 2, til hun var 3'ish... Det var ikke veldig heldig for henne, desverre. Men, det kan jo hende det fungerer for ditt barn da )
Vipsenmamma Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Hva med å la far ha hovedomsorgen? Han vil ikke miste datteren sin, og du sier han ikke stoler på deg. Og så spør du sånn nonchalant om han egentlig mister noe særlig? Du kaller dette vinn vinn for alle - men det er det ikke. Men det kan kanskje bli det hvis barnet får bo fast hos faren?
Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2010 Ja, men han vil ikke det vipsemamma. Han vil at barnet skal være mye hos meg også. Han vil egentlig ha 40%, for han har mye han driver med, som han vil fortsette med. Men han er sur, og ombestemmer selv hele tiden, og vil nå ha 50-50, fordi han vil sikre seg selv.
Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2010 Vi er i denne situasjonen, og vi må gjøre det beste ut av det. Frem til nå har far vært borte 3-4 dager i uka, fordi han har mye han driver med. Når han først er hjemme så leker han litt med henne, men det er jeg som tar meg av alt. Det er jeg som lager mat til henne, bader henne, legger henne, ser til at hun har rene klær til dagen etter. Jeg kjører og henter henne i bhg. Det er meg hun kommer til om hun blir redd, får vondt eller er sulten. Iløp av hele livet hennes har han vært med oss ut EN gang i helga for å finne på noe. Og det var en liten aketur i parken i fjor vinter. For han orker ikke, og gidder ikke, og er ofte fyllesyk fordi han var ute dagen før. Frem til nå har han tatt alt for gitt. Jeg har fortalt han hvordan jeg har følt det i over ett år. Han reagerer ikke, for han tar det for gitt at jeg ikke går noe sted. Men, han er en god pappa når han må. De dagene jeg sover lenge og de er oppe sammen, så hører jeg at de har det fryktelig morro, han klarer alt jeg gjør daglig hvis han må. Men han greier det ikke hvis jeg er tilgjengelig.
Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2010 Det jeg mente med dette innlegget var at han vil ha 50-50 på papiret, men uoffisielt så vil han at jeg skal ha henne mer enn 50 % fordi han har mange proskjekter, så han har faktisk ikke mulighet til å ha et barn 50 %.
Ugl@ Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Hallo, det er jo helt feil. Har han høyere inntekt enn deg forresten?
Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2010 Nei vi har lik inntekt. Derfor vil jeg ikke ha barnebidrag av han. For han skal også kjøpe alt hun trenger for å ha hos han.
Ugl@ Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 , men uansett så bør du ha hovedomsorgen hvis det er deg hun skal være mest hos i praksis.
Sommerfrisk Skrevet 1. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2010 Ja, og det er det jeg vil. Med 60%. Men han er redd for at han mister rettigheter og at jeg flytter til tromsø med en don juan jeg møter på byn siden jeg får fri annenhver helg og at han ikke får se datteren sin... Og det er litt sårt, for det føles ut som om han ikke kjenner meg i det hele tatt. For jeg er ikke en vannskelig person, jeg vil at alle skal være fornøyd. Jeg ville ALDRI dratt med meg stakkars barnet til andre siden av landet vekk fra pappaen sin! Han slipper barnebidrag, han får se henne så mye han vil. Jeg skal prøve så langt det lar seg gjøre å bo så nærme han som mulig. men det er dyrt å kjøpe er vi bor... jeg prøver å gjøre alt, og han holder på bare for å være tverr.
Ugl@ Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Jaha, be ham sjekke regelverket da, faktisk kan man ikke flytte langt unna når man har delt foreldre ANSVAR, da skla begge parter være enige om flytting når det handler om større avstander :-) Så han mister ikke mye ved å gi deg 20 prosent mer av den daglige omsorgen., noe du uansett vil få i en eventuell rettska siden hans jobb krever at han er endel borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå