Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det flere fra bergen her som er i gang med forsøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra Bergen og begynner med kort regime på lørdag. Blir spennende dette her :D

Skrevet

er det ditt første forsøk?

Jeg er på mitt andre forsøk og har lang regime denne gang. Så langt går det ikke så bra. Får ikke store nok egg.

Sist hadde jeg kort regime.

Skrevet

har hatt 2 avbrutte forsøk. Første gangen måtte jeg avbryte på grunn av altfor mange egg, med fare for overstimulering. Andre gangen overlevde ikke noen av befruktede eggene.

Hvor langt er du kommet? jeg brukte laaang tid sist forsøk før eggene ble store nok. Møtte øke dose hver UL-kontroll og til slutt fikk jeg ut 12 egg.

Denne gangen skal jeg gå på puregon, menopur og orgalutran for å forbedre eggkvaliteten. Er ganske nervøs siden det ikke har gått bra begge gangene, får på en måte mindre håp. Men vi skal uansett klare dette!!

Skrevet

Fikk du ut 12 egg og ingen overlevde?

Første forsøk fikk jeg ut 9 egg og bare ett var modent nok. Men det delte seg bare i 2.

Nå er jeg kommet til sprøytedag 9 og det var vel planlagt egguthenting i begynnelsen av neste uke. Men eggene var ikke store nok så har startet med gonal f i tillegg til menopur.

Litt av en blanding du får.

Håper vi lykkes;)

Skrevet

Ja, 6 ble befruktet men ingen overlevde :( Håper virkelig at det går denne gangen, blir litt lei av å vente på at det skal skje noe. Tok gonal-f og cetrotide sist så blir spennende å se om det hjelper å ta nye medisiner.

Eggene dine blir nok store til neste uke, hjelper å ta gonal-f i tillegg til menopur. Det sies at menopur gir flere gode egg. Blir spennende å følge med deg framover:)

Skrevet

Jeg og tok gonal-f og cetrotide sist:)

Spennende, visste ikke det om menopur. Jeg bare tar det de gir meg. Men har litt forhåpninger med gonal f siden det ble litt egg med den sist:) (selv om det var dårlige egg..hehe)

Skrevet

Kanskje det er cetrotide som ikke funker for oss.

Hører du til på Haukeland?

Skrevet

nja, er ikke noe bra resultat denne gang heller (uten cetrotide)

Ja, hører til på haukeland. Du og?

Skrevet

Menopur kan gi færre egg men bedre kvalitet, mens kombinasjon av menopur og gonal-f eller puregon kan gi flere og bedre egg. Så det er nok derfor du begynte med gonal-f i tillegg til menopur.

Ja, jeg hører også til på haukeland. Synes det er skummelt å gå inn på venterommet, vet aldri om det sitter en jeg kjenner der. Hehe..

Skrevet

så bra at du har fått det med deg da. Takk for god informasjon..hehe.

Ja, jeg vet akkurat hvordan du har det. Er like spennende hver gang jeg åpner den døren til venterommet.

Og vi som sitter der sitter jo der av samme årsak, men er alikevel litt trykkende stemning. Alle er litt hemmelighetsfulle..hehe.

Skrevet

Litt greit å vite hva disse medisinene er for noe, jeg liker ihvertfall å vite sånne ting. :)

Er såååå utrolig spent på dette forsøket, vil sette i gang med en gang. Gleder meg faktisk, selv om det ikke var noe særlig behagelig sist gang. Spesielt ved egguthenting, fikk visst litt for lite morfin at jeg fikk uuuutrolig ondt. Denne gangen skal jeg få mer morfin så satser på at det går bedre.

Hvordan går det med deg så langt? :)

Skrevet

Egguthentingen gikk egentlig litt over all forventning. Det var ubehagelig og vondt, men ikke så vondt som jeg hadde ventet. Var i grunn litt usikker på hva jeg hadde i vente.

Den der morfinen skulle jeg klart meg uten (sikkert ikke heh), det verste var at jeg ble så inderlig kvalm..hehe. Jeg gikk hjem jeg og sov i 4 timer etterpå. DEILIG.

Ellers har dette forsøket gått overraskende bra, jeg har vært hos akupunktur så kanskje hun har gjort noe med bivirkningene. Humøret er på topp, hatt litt hodepine og blitt litt små uggen av og til men går fort over:)

Det første forsøket er nesten litt sånn at jeg ikke huske alt, jeg gikk i min egen lille boble.

Du starter vel i dag?

JA, det er utrolig spennenede. Kjenner noe mye aktivitet etter gonal-f start så håper det er nok!!

Skrevet

Så bra at du føler deg helt topp. Krysser fingrene for at eggene dine blir store nok til uthenting!! Du måå oppdatere når du har vært på UL kontroll.

Jeg synes morfin var utrolig deilig, selv om jeg merket ikke så mye men nok til å bli søvnig, lå bare på sofan og så på filmer og sov innimellom når jeg kom hjem. Hehe..

Håpte på at mensen kom igår men jeg begynte ikke å blø skikkelig før i natt, da må jeg vente med sprøytene til imorgen. Men jeg er ihvertfall klar. Skal også forsøke akupunktur denne gangen. Har time på mandag.

Hadde en liten nedtur igår kveld, smule redd for at eggene ikke vil overleve befruktningen. Redd at det er noe gale med eggene mine og at jeg aldri kan bli gravid. For det er ikke sikkert jeg får flere forsøk i det offentlige, selv om jeg ikke har fullført et forsøk. Men som legen sa: går det ikke så går det ikke, ikke vits å bruke mer tid på det hvis det ikke går.

Men må bare prøve å tenke positivt. Så lenge jeg har egg og han sperm så er det mulig. Ingenting er umulig her! :D

Skrevet

Hvor har du tenkt å gå til akupunktur? Om det blir flere forsøk så skal jeg starte tidligere med akupunktur siden jeg mest sansynlig har dårlige egg. Da kan hun jobbe litt med det.

Er vel lett for en lege å si at det ikke er mer å gruble over, men er mer forberedt denne gangen at kanskje ikke eggene blir befruktet, det var en helt fjern tanke sist. Så når hun ringte og sa at bare ett av 9 egg hadde overlevd gikk jeg litt i kjelleren.

Nei, den mensen kommer ikke når du venter på den. Hehe. Kan je g spørre hvor gammel du er?

Er utrolig spent på mandagen..ser du ikke har profil, da kan man ikke sende personlige meldinger til deg.. Kanskje du ikke vil ha det.? Hehe

God helg.

Håper vi begge lykkes denne gang.

Skrevet

Holder meg til Akinon center, svært fornøyd. Har tatt akupunktur tidligere før prøverør. Har troen på akupunktur.

Jeg har også kanskje dårlige egg. Først var sperm som var problemet, for lite sperm. men nu ser det ut til at jeg også har dårlige egg. 6 ble jo befruktet ved icsi men INGEN overlevde :(

Siden det ser ut til at vi begge kanskje har dårlige egg, så er det nok derfor vi går på menopur. Krysser fingrene for at menopur hjelper.

Tar du ivf eller icsi?

Er ganske ny her inne, skal lage meg en profil nå. Visste ikke at man måtte ha profil for å kunne sende personlige meldinger.

Jeg er forresten 23 år, blir 24 i år. Hvor gammel er du?

Holder meg hjemme idag, sliter med menssmerter. Mannen min kommer snart hjem så skal vi lage pizza og se komedie filmer. En koselig lørdagskveld.

Tror det er bedre vi sender private meldinger, skal lage meg profil nå :)

Skrevet

var noe rart som skjedde når jeg skulle sende deg en privat melding, jeg får prøve igjen.

Jeg og har vært på akinon, er veldig greit å gå til en som vet litt om assistert befruktning. Tenkte å ha henne med på egginnsetting og. Har du hatt det?

Vi har litt lik historie. Håper eggene mine blir store og sterke:)

Vi og blir hjemme i dag, kjenner gonal-f setter sine spor. Er litt uggen. Men vi har no vært på farten i hele dag. Det blir ingen komedie her, det er ikke jeg som får bestemme filmvalget..hehe

Jeg er 28 år og har ikke burstdag før neste år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...