Gå til innhold

Bryllup med spedbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal egentlig gifte oss 21 mai 2011 men nå har jeg blitt gravid, med termin 10 mai, så bryllupet må flyttes. Spørsmålet er hvor lenge? Er der urealistisk å tenke slutten av august feks? Eller begynnelsen av Sept.? Har ikke gjort dette før :-) - alle råd tas mot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å sette av en dato. Livet slutter ikke når du får barn.

Så er det bare å legge planer etter datoen. Du bør tenke på amming, mme iallefall. Du kan jo ha en barnevakt i bryllupet. En som passer vognen...og som er med litt under middagen om du må amme.

Skrevet

Jeg var i superform etter min fødsel. Men det gjelder jo ikke alle.

Tror jeg ville utsatt alt sammen 1 år! Da får du god tid på planleggingen. Litt vanskelig å si hvordan formen blir etter du har født. Kanskje er ikke kroppen helt som du ønsker å ha den på bryllupsdagen din heller....dessuten slipper du å stresse med alt rundt bryllupet og kan bare kose deg med å være mamma!

Lykke til

Skrevet

"Er vel bare å sette av en dato. Livet slutter ikke når du får barn."

????

Jeg har booket bryllups-sted 2 uker etter termin. Mener du at det går helt greit bare jeg fikser barnevakt, 2 uker etter min første fødsel?

Skrevet

Tusen takk :-). Vi har ikke egentlig lyst til å vente enda et år - det jeg vel egentlig lurer på, er om det er noen som har erfaring med å gifte seg og ha med et spedbarn, med barnevakt, på 3-4 mndr? Jeg aner virkelig ikke om det er en utopi, eller noe som kan gå helt greit. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke orket det og jeg var i fin form etter fødsel. Men du har så mye anna å tenke på når det kommer en baby i hus. Og i tillegg gjøre siste finishen til et bryllup da kommer til å bli stressende. Jeg hadde utsatt det i 1 år.

Og bare tanken på at jeg ikke hadde vært ferdig med renselsen engang under bryllupet. *grøss*

Skrevet

Oj - hva er renselsen?? Det hørtes skummelt ut.

Skrevet

Jeg er ikke gift, men har baby... jeg hadde fremskyndt bryllupet til før fødselen var jeg deg :) Jeg var så vannvittig sliten de første ukene/mnd etter fødsel (baby med kollikk).. hadde ikke orket/klart å gifte meg (med kirke, fest osv) bare 2 uker etter fødsel!

• 4 uker senere...
Skrevet

renselsen er blødning vi har etter en fødsel, varer pluss minus 6 uker.

Tror ikke det er noe kjekt å ha på bryllupsdagen sin

Skrevet

2 uker etter termin? Ikke sikkert barnet har kommet enda, da. Dessuten er mange ganske mørbanka de første dagene/ukene etter fødsel. Det tar noen dager før livmora har trukket seg sammen, man bruker svære bind de første dagene, pupper som lekker, ammetåke, barseltårer, brystbetennelser, sårhet etter revning/sying, lavt blodtrykk/svimmelhet + at du jo ikke vet hvor mye du går opp i vekt, dermed må du finne deg kjole et par dager i forveien.

Jeg ville egentlig ha utsatt bryllupet til året etter.

Skrevet

Hei,

Vi skal gifte oss 18. juni 2011 og venter vårt første barn i midten av mars. Tror det skal gå greit, må bare gjøre det :) Det blir mye familie som kan hjelpe til med å passe babyen og forhåpentligvis vil den sove mye, i vogna si :) Får bare planlegge litt i forhold til mat, evt pumpe litt i forkant slik at jeg slipper av med brudekjolen hver gang den skal ha mat. Bleier får andre ta :) Skal prøve å ha mest mulig klar før babyen kommer! Vi må bare ta det som det kommer, tror det blir en fin dag! Men for din del, å ha bryllup to uker etter termin, blir kanskje litt skummelt med tanke på at du kan gå over tiden og du er ikke kommet deg helt om du føder til termin.

Lykke til :)

Skrevet

Hei,

Vi skal gifte oss 18. juni 2011 og venter vårt første barn i midten av mars. Tror det skal gå greit, må bare gjøre det :) Det blir mye familie som kan hjelpe til med å passe babyen og forhåpentligvis vil den sove mye, i vogna si :) Får bare planlegge litt i forhold til mat, evt pumpe litt i forkant slik at jeg slipper av med brudekjolen hver gang den skal ha mat. Bleier får andre ta :) Skal prøve å ha mest mulig klar før babyen kommer! Vi må bare ta det som det kommer, tror det blir en fin dag! Men for din del, å ha bryllup to uker etter termin, blir kanskje litt skummelt med tanke på at du kan gå over tiden og du er ikke kommet deg helt om du føder til termin.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er ikke gift, men om alt går som tenkt, skal vi ha bryllup og dåp samtidig til neste høst, håpet er at spiren da er to mnd :) Jeg er rimelig avslappet og lite stressa som person, og tenker at alt går bra uansett ;) Men som du skjønner er verken dato satt, eller spira på plass, så her er det mange løse tråder :o Personlig tror jeg at dersom du er sånn passe laid-back, funker det fint med bryllup og baby, men om du trenger å ha kontroll på alt selv, ville jeg ha ventet til året etter (jeg har to barn fra før, og tror ikke jeg hadde klart å ha alt i kontroll selv med bryllup og baby...)

Skrevet

August/september er ikke urealistisk. Vi giftet oss når Jr var 12 uker gammel. Helt uproblematisk. (Men da hører det med til historien at han var flaskebarn. Hvordan det er med eventuelle sprengfulle pupper vet jeg ingen ting om. ;) ) Vi hadde dåp og bryllup samtidig, og det ble en fantastisk vakker dag! Tror ikke den kunne ha blitt bedre! Dåp og bryllup i kirka, ut og spise sammen med foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere + faddere. Og på kvelden hadde vi fest for resten av slekta og venner. Serverte tapas og velkomstdrink, kaffe og kaker og pølser til nattmat.

Jeg tenker at det kommer helt an på hva du venter av dagen. Vår bryllupsfest var stille og rolig og helt forenelig med å ha med baby.

Masse lykke til med bryllupsplanlegging!

Skrevet

Det kommer jo an på hva slags bryllup du vil ha tenker jeg. Hvis du vil ha prinsessebryllupet med stor kjole, middag med mange retter osv, så vil en 3-4 mnd gammel baby helt sikkert komplisere dette. Da ville jeg heller som de andre her nevner ventet lenger enn til august, september. Hva med vinterbryllup i februar-mars året etter? Jeg giftet meg da vårt andre barn var 13 mnd, det gikk helt fint, men selv da måtte vi jo ta hensyn til ham. Vi hadde mange som passet og la osv, men det er noe med sånne småtasser, når mamma er tilgjengelig er hun gjerne best...

Hvis du kan tenke deg det litt mer uformelt, kanskje slå det sammen med dåpen, så kan kanskje høsten fungere. Jeg har tre barn og bare et av de har vært så rolig ved 3 mnd alder at jeg har kunnet planlegge kvelden og vite at han sov på et bestemt tidspunkt. De andre to har krevd mye kroppskontakt og bæring på kvelden når de har vært 3 mnd.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har selv 2 barn, og for min del hadde det ikke vært noe problem å gifte seg da de var 3 mnd ca. Men babyer er jo forskjellige, så litt vanskelig å si. Hvis du ikke har lyst å vente et år så ville jeg bare hoppet i det. Et vennepar av oss giftet seg da jenta var 5 mnd, gikk strålende:-)

Jeg hadde nok satt en dato i september om jeg var dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...