Gå til innhold

Mammagave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at mor får gave fra far etter fødselen?

Dere som har født før: hva har dere i såfall fått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...

Jeg forlangte vel mer enn fikk.

Jeg hadde en giftering med tre diamanter og sa at jeg ønsket meg en ny diamant for hvert barn vi fikk.

Jeg har en mann som ikke er så flink med gaver, så skal jeg ha noe så må jeg som regel fikse det selv ;-) Han var så ør etter fødselen at han tenkte ikke en gang på å gi meg blomster før bestekompisen min kom med en stor bukett.

Men jeg fikk diamanten da, det bare tok litt tid.

Spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen (venter nr 2)

Skrevet

Jeg fikk ingen gave i den forstand, men han tok seg 14 dagers fri fra jobben for å være hjemme med meg og babyen. Han gjorde alt av matlaging og husarbeid. Det var det fineste gaven jeg kunne fått :-)

Ellers ville jeg satt pris på noen deilige såper, body lotion til å skjemme bort meg selv og pleie den såre kroppen min :-)

Skrevet

Fikk ikke noenting, var så skuffa. Mannen min er en grei kar, og er stortsett veldig fornøyd med han, men ble litt skuffa da.

Med nummer to sa jeg rett ut at han nå kunne forbedre seg, og gjøre det godt igjen, men fikk null og niks da heller.

Skrevet

Jeg syntes det hadde vært kjempekoselig om jeg fikk et smykke eller noe sånt, men jeg tror nok ikke jeg kan regne med det :(

Skrevet

Fikk HTC mobil og noe jeg hadde sett på en gang, men ikke kjøpt. Moben fikk jeg etter at faren hadde vært tilskuer til fødselen og vært vitne til følgene av å ha et maltraktert underliv.

Skrevet

Vi gav ikke hverandre noe. Ser ikke helt poenget i det. Men det er oss. Om du vil ha gave så bør du bare si det til han. Ikke sikkert mannen din er synsk eller tankeleser.

Men om du ønsker deg gave, så bør du også da kjøpe en pappa gave til han.

Skrevet

Hvis jeg hadde sagt rett frem at jeg ville ha en gave så hadde jeg nok fått det, men jeg vil jo ikke ha gave fordi mannen har fått beskjed om å kjøpe en. Jeg vil i så fall ha gave fordi mannen Hadde Lyst til å gi det til meg.

Skrevet

hei,.'

jeg og min mann ga hverandre gaver når første ungen kom.

jeg ga min mann en klokke. jeg fikk øredobber + at min mann var hjemme med meg noen dager så jeg fikk kommet igang med rutiner og kommet meg litt.

min mann betalte også for nye klær til meg etter jeg hadde føda.. fikk litt nye topper og undertøy av han.. det var veldig deilig å ha noe nytt å gå i etter fødselen.

venter nå nr to og tenker veldig på gave til min mann..

vet ikke hva jeg får enda.. men vet min mann tenker veldig på det..

Skrevet

ser der på det som en gave fra mannen at han er hjemme de første 14 dagene etter fødsel?

Synes det er en selvfølge (så lenge de enten får betalt eller har råd til det)

Skrevet

Fikk ingenting, men det hadde vi heller ikke råd til da og jeg forventet det derfor ikke.

Men de 14 dagene han var hjemme, gjorde han alt.

Fra husarbeid til innkjøp. Sto opp 2 ganger hver natt, skiftet bleie hver gang og koste med babyen, la den til meg så jeg ammet i søvne, og deretter fikk han barnet til å sove. Kunne ikke være mer perfekt.

Håper det samme skjer på nyåret:)

Skrevet

Jeg ser at det er litt forskjellig hva folk gjør.

Noen får gave, andre får ikke gave. Men felles for oss alle er vel at vi får verdens beste barn! Og det i seg selv er jo en fantastisk gave både til mor og far. :)

- HI -

Skrevet

Jeg sa til mannen min at jeg absolutt ikke forventet en mammagave fordi jeg ikke helt forstår vitsen med det.

Men jeg fikk det likevel og blev jo selvfølgelig glad. Med nr 1 fikk jeg et diamant halsbånd og med nr 2 fikk jeg en ring med blå stein.

Skrevet

Jeg fikk gavekort på massasje, gleder meg til å bruke det snart mens han er hjemme med babyen!

Skrevet

Jeg fikk en Delta saueskinnsstol fra Brunstad til å bruke som ammestol. Den er jo hele familien sin da og står i stua til fritt bruk, men jeg synes det var veldig koselig tenkt av han.

Skrevet

Å, så flott!! Det hadde varmet hjertet mitt også, om mannen min hadde tryllet frem noe sånt. Heldig du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...