Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 I kveld målte jeg tempen til lillegutt fordi jeg syntes han virket litt varm... Tempen var 38,4. Han fremstod som litt mer sliten enn vanlig, men ikke noe ekstremt, og løp egentlig rundt som ellers... Hvis han har samme temp i morgen tidlig, bør jeg holde han hjemme da? Det passer egentlig særdeles dårlig å ta sykedag i morgen da jeg har et viktig møte.. Men, såklart.. er han syk så er han syk.. hva gjør dere?.. og hva regner dere som feber?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Om han har feber i morgen må han bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 har han over 38 i morra tidlig burde du holde han hjemme
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Enig i deg over, dersom feber over 38, bør man holde barnet hjemme .
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Har sønnen min feber så blir han hjemme. Uansett om han virker i god form. Både for hans egen del og for å ikke smitte de i barnehagen. Feber regner jeg som temp over 38,
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Kommer jo veldig an på almenntilstanden. Hvis gutten din virker i fin form, ikke er snørrete e.l. og f.eks har rett over 38 i temp. ville jeg vurdert å sende han.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Man skal ikke sende barn i barnehagen med feber. De skal også ha en febrfri dag. Sjerpings!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Jeg ser KUN på allmenntilstanden, har ikke engang termometer, eller aner ikke hvor de er de som er blitt kjøpt oppigjennom årene, de ble aldri brukt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Nei, syke barn skal ikke sendes i barnehagen! Barn skal ha èn feberfri dag hjemme, selv om allmentilstanden er bra! Hadde et barn i barnehagen vår kommet med 38 i feber, så kan jeg love deg h*n hadde blitt sendt hjem tvert! Syke barn har ingenting i en barnehage å gjøre, de skal være hos omsorgspersoner som ikke har 16 andre barn å ta seg av! De trenger mer omsorg og hvile! Dette er virkeligheten ved å ha barn, de blir syke enten det passer deg eller ikke! Og til info, alt over 38 er feber!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Holder alltid barna hjemme til de har hatt en feberfri dag. Feberfri vil si under 38.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Jeg sender ikke barna mine i bhg med feber, selv om de virker opplagte. Halvsjuke unger må få hvile så de blir bra igjen:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 jaha, så hvis barnet ditt har lav feber på kvelden, f.eks da 38,4 som i HI sitt eksempel, så leverer du uansett ikke i barnehagen dagen etter? Er de fleste enige i det??
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Nei da blir de hjemme. For det første så vet jeg selv at man ofte trenger litt tid for å komme seg helt etter sykdom. Og jeg vil ikke risikere at jeg sender de for tidlig slik at de blir syke på nytt fordi de ikke var helt friske. For det andre er jeg en av de som gjerne ser at man reduserer smitterisikoen i barnehagen på de måtene man kan.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 ja, dersom barnet mitt har feber på kvelden, så skal hun være hjemme dagen etter. Slik er reglene i barnehagen. Og feber er feber, enten den er 38,0 eller 40,9. Og den reglen eksisterer ikke for å plage/irritere foreldrene, men det er for barnas skyld. Uansett grunn til feberen, barn blir litt medtatt pga feber, og de skal være hjemme et døgn etter.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 men altså... hvis de ikke har vært syke, bare plutselig fikk bittelitt feber på kvelden... og er helt fine igjen neste morgen... da er det vel ikke snakk om at de må komme seg etter sykdom, slik du sier. Blir det ikke litt hysterisk å holde en frisk unge hjemme bare fordi den hadde veldig lav feber kvelden før. Ofte kan vel ungene ha lav feber uten at man oppdager det også?
Mom2Two Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Har aldri sendt barn i barnehagen med feber, nei. Uaktuelt. Både for barnets skyld, men også for de ansattes del (ikke deres jobb å ha ansvar for syke barn) og ikke minst de andre barnas skyld (har du feber, så jobber kroppen med basselusker som naturligvis kan smitte andre).
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Er en selvfølge at du ikke sender han i barnehagen. Om du gjør det må du regne med du får en telefon om å komme å hente!!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #18 Skrevet 31. august 2010 Unger får ikke plutselig feber når de er helt friske. Selvfølgelig holder jeg barnet hjemme fra barnehagen dagen etter dersom hun har feber på kvelden. 38,4 er ikke lavt nok til at jeg ville ansett det som en vurderingssak engang.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #19 Skrevet 1. september 2010 Hovedregelen er: over 37,5 om morgenen eller over 38 om kvelden ER feber.. Og har man feber på kvelden skal selvsagt ikke barnet i barnehagen neste dag selv om det er feberfritt om morgenen av den enkle grunn at det er stor sannsynlighet for at tempen vil stige utover dagen.. Synd det passer dårlig for deg HI, men vær så snill og hold barnet ditt hjemme - både for barnets skyld som faktisk er syk, og for andre barn i barnehagen som kan bli smittet... (pluss for de ansatte som bør slippe å passe på syke/halvsyke barn i sin allerede travle hverdag - det stjeler jo også ressurser fra de andre friske barna.....)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #20 Skrevet 1. september 2010 Er han feberfri i dag kan han gå. men har han over 38 i dag må han være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #21 Skrevet 1. september 2010 Skrekk å gru, jeg har jobbet i barnehage, og foreldre sender barna i barnehage med feber ja, de presterer faktisk å bli irritert om man ringer så de må hente også!! Makan!! Har selv en sønn med astma, og han plukker opp ALT som er nå utover, og for hannes del er dette veldig slitsomt, i natt var han våkenminimum 4 ganger i timen for å hoste, så i dag tidlig fikk jeg han knapt opp, noe som fører til at han blir sliten, trett og ukonsentrert på skolen i dag. Mye kunne for hannes del vært unngått om foreldre hadde holdt halvsyke barn hjemme!! Tenk på alle barna som har redusert immunforsvar sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #22 Skrevet 1. september 2010 Man sender ikke syke unger i barnehagen. Ungen skal dessuten få en dag til å komme seg på også. Det betyr en feberfri dag hjemme. Selvsagt sende man ikke barna i barnehagen med feber! Er du dum?
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #23 Skrevet 1. september 2010 I barnehagen vår har de øretermometeret veldig tilgjengelig:)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #24 Skrevet 1. september 2010 så klart barnet må være hjemme. dette har til og med barnehagen regler om. kjære vene-.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #25 Skrevet 1. september 2010 Hvis minsten her har lav feber på morningen så blir han av erfaring mye varmere utover dagen hvis han er syk. Som regel er jo kroppstemperaturen lavere på morgenen uansett tilstand. Sende barn med feber i barnehagen? Jeg skjønner ikke hvor noen foreldre får det i fra faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå