tante grusom master of law Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Sønnen har atopisk eksem og vi testet ham for diverse matallergier da han var 1.5 år. Skal dit snart igjen og teste på nytt. Han er nå 3.5 år. Han har i tillegg til eksemet vært plaget endel med magen i det siste, og jeg lurer på om allergilegen også kan teste for gluten- og melkintoleranse. Eller må man et annet sted for å få gjort det? Vi skal til allergiklinikken på ullevål stadion, om det har noe å si.
tine0810 Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Hei, jeg har ikke svar til deg, men håper det er ok at jeg stiller deg (eller andre) et spørsmål: Ønsker også å teste min sønn for matallergi (har også atopisk eksem, og jeg har en del matallergi selv). Går man gjennom fastlegen?
svirrehodet Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 fastlegen henviser deg til sykehuset for testing Noen former for allergi tar fastlegen på kontoret, men jeg husker ikke hvilke... Men bare spør fastlegen din du, så fikser han
marinas skatt Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Lillemor var på Ullevål sykehus i sommer og tok allergi prøver. Det ble tatt mot både matvarer , husdyr osv osv... Ingenting slo foreløpig ut , men tolai Ige var forhøyet. Lillemor er allergisk mot melk , selv om prøvene ikke gir utslag. Diagnose stilt på grunnlag av bedring av melkefritt kosthold. Han også en sønn som har fått diagnosen uspesifikk multiallegi... Hos ham slår ingenting ut på blodprøver , men egg og melk slår ut på prikk test. Barnelegen sa at tester i verste fall aldri behøver og slå ut. Kroppen "kodes" hele tiden. Mange slår ikke ut på prøver før i 12 års alderen , og noen slår aldri ut som forventet. - Men det betyr ikke at de ikke kan ha allergier.... Ikke helt enkelt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå