Gå til innhold

Andre med ettåringer som slår i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater det! Og mini vil ikke gi seg. Hvorfor gjør de det!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen har begynt med det nå etter at han begynte i barnehagen dessverre...

Skrevet

poden her både biter og slår..

Mye mindre nå enn før, begynte også etter bhg oppstart...

Skrevet

Ja,dessverre. Hun slår meg, barn og alle andre. Hun har ikke begynt i barnehage engang, så jeg aner ikke hvor hun har det fra. Hun sitter å slår seg selv i ansiktet også, mest trolig fordi hun fikk en reaksjon en gang. Så nå slår hun seg selv for å få reaksjon.. Huff...

Skrevet

da ville jeg anbefalt å overse henne totalt mens dette pågår (når hun slår seg selv, vell og merke), og komme bort når hun slutter for å gi henne masse oppmerksomhet og lek..

Skrevet

Sønnen min på halvannen har perioder innimellom hvor han slår meg.

.

Sånn som jeg ser det så gjør han det både for å få oppmerksomhet og for å teste grenser.

Jeg sier nei, og gir meg ikke, han slår gradvis mer og mer forsiktig for hver gang til han slutter. Siste forsøket er vel omtrent som et forsiktig styk.

Det går lengre og lengre tid mellom hver gang han gjør det, så jeg regner med at han vil slutte med det.

Heldigvis så gjør han det bare på meg.

Skrevet

Problemet mitt er at jeg blir så provosert (det er noe med å bli slått i ansiktet jeg ikke takler...) så til slutt blir det hissige nei, i stede for bestemte nei. Han blir kanskje forvirret av det, eller mer gira. Og ikke bra med sånne hissige utbrudd..

HI

Skrevet

Ja, vi overser henne totalt når hun slår seg selv. Vi merka fort at hun gjorde det for å få oppmerksomhet. Så vi tenker at en dag går det vel opp for henne at det ikke er noe særlig godt å slå seg selv.. :) Hun gjør det jo mindre og mindre nå, så det går vel over snart.

Skrevet

der har du jo noe du selv må jobbe med. Du må huske at han ikke mener det slemt, for å gjøre deg vondt eller noe slikt.

Det er du som skal oppdra han, på best mulig måte. prater du hissig til han når du vil han skal slutte med noe, er det mulig at dette smitter over på hans måte senere å gi beskjed på.

Er han derimot vant til å få bestemte nei, og forklaring hvorfor lærer han heller den metoden.. :)

Det er kjempevanskelig, for du blir jo lei deg når du ser ditt eget barn slå andre! Første gangen ble jeg så forskrekket at jeg ropte..

Skrevet

Min eldste slo aldri, beit aldri, lugget aldri. Jøss tenkte jeg når jeg så andre som slo eller beit, jeg må være mye flinkere enn dem å oppdra ungen min...

Min yngste...herre..hun får meg til å få beina på jorden når det gjelder å overvurdere egne foreldre-egenskaper....

Hun er 15 mndr. og Slkriker NEI og slå om hun ikke får det som hun vil. Lugger, og biter gjerne i skulderen når hun får trøst etter å ha fått vennlig og bestemt nei på f.eks å slå eller lugge.

Når vi sier nei til henne reagerer hun som om vi har krenket henne på det groveste..Vi sier bare rolig og tydelig nei, etterfulgt av en kort forklaring. Så slutter hun straks med det som ikke er lov, snur seg litt vekk, ser ned i gulvet, og så begynner lippen å dirre. Så er det full katastrofe og skikkelig sår gråt.

Vi tar henne intill og trøster. Hun legger hode intill og hulker sårt, og så plutselig uten forvarsel kjenner vi de kvasse små tennene hennes som står langt inn i skulder eller hals. Alt eter hva som passer frkna best.

Ja hva skal man si da? Kan ikke akkurat briljere med det veloppdradde barnet nei ;-P

Skrevet

21.16 her.

Jeg også ble skikkelig irritert i starten, men da så jeg fort at han syntes det var morsomt og bare fortsatte.

Da fikk han en skikkelig respons fra mamma.

Nå har jeg lært meg (og det var ikke gjort på 1-2-3) å kontrollere det.

Han får strengt fjes og bestemt nei, men ellers så "overser" jeg han. Jeg gjør ikke noe mer enn det. Det virker som om det da ikke er like moro som når mamma blir sinna. Han prøver seg alltid noen gang til, mer og mer forsiktig før han gir opp.

Prøv å tell til 10 eller noe når han gjør det. Vet det ikke er lett i starten, men med trening så blir det lettere.

Skrevet

Jeg også merker aggrisiviteten blusse opp innvendig når poden slår meg i ansiktet. Spesielt når det kommer ut av det blå og det gjør vondt. Er psykologistudent og lest om akkurat det der med å bli provosert av sånne slag. Det er enkelt sagt bare en forsvarsmekanisme som er helt normalt, men man må bare svelge det unna og tenke "H*n er liten og gjør det ikke for å skade deg..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...