M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 som mange andre her inne, sliter jeg litt med vekta og selvtilliten etter fødsel. Jeg har 20 kg på baken for å komme ned i den vekta jeg var, altså den "perfekte" vekta for meg. er alene med poden, så nå vurderer jeg da å investere i en tredemølle. Men er det samme effekten som å jogge? Vil jeg få resultater av det? Vil tro jeg får ganke mye motivasjon av å ha den hjemme i stua, og kan jogge på den akkurat når jeg vil og når det passer meg liksom. Hva mener dere jenter? Erfaring? Har kikket på disse to, i såfall: http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Fritid.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Aktiv_Fritid/Products/TM9400 Eller: http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Fritid.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Aktiv_Fritid/Products/TM8420B
Anna-10 Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Jeg tror det er bortkastet penger, du vil gå lei ganske fort, for det blir lite variert. Siden du er alenemamma og vanskelig for å komme deg ut og trene, så vil jeg heller anbefale deg å melde deg inn på Exerto.no, som er treningsstudio på nett. Koster 160 per mnd (tror jeg) og der ligger det masse treningsvideoer. Dans, kickboksing, sirkeltrening, step, styrke, yoga, pilates, cardio combat etc etc. De kommer jevnlig med nye treningsvideoer, og de svarer deg på mail raskt hvis det er noe du lurer på angående trening og kosthold. Anbefales på det sterkeste:) Lykke til:)
M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2010 Takkfor tipset Men tror jeg vil ha lettere for å gidde å begynne når det først står foran meg. har kjøpt tonn av treningsdvder som aldri er kommet inn i spilleren engang ! Veldig slapp der liksom jeg trente noen uker på treningsstudio før jeg ble alenemamma, å da brukte jeg kun tredemøllen. Kanskje visst jeg begynner med en tredemølle, at det vil bli lettere å drive med treningvideoer også? At jeg bare må komme meg i gang?
Fillerya Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Jeg har tredemølle på soverommet, og det var en fin investering. Jeg pleier å være flink i sommerhalvåret utendørs, og så finner jeg vær-unnskyldninger utover høsten. Og da er tredemølla god å ha.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Dette er vanskelig å svare på. Selv trente jeg bare på tredemølle en periode, fordi jeg faktisk syns det var mye artigere enn å løpe på landevei. Men vanskelig å vite hva du liker? Tredemølla er absolutt effektiv, men når det kommer til muskler, så bruker du fler muskler ved å løpe på vei, fremfor tredemølle fordi du må skyve mer ifra. Men tror ikke det er snakk om noe vesentlig stor forskjell. Jeg vurderer selv å kjøpe meg tredemølle etterhvert. For det er veldig kjekt hvis du er alene med baby om kvelden. Da kan du trene mens barna sover. Og akkurat der hvor jeg bor så er det smellkaldt om vinteren og er det ikke svinkaldt så er det dårlig slapseføre. Ikke akkurat noe å jogge i. Da er tredemølla kjekk å ha. Ellers har jeg nettopp kjøpt spinningsykkel. Det er også VELDIG effektivt.
ღMadame_mim ღ Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Tredmølle synes jeg er forferdelig kjedelig. Kommer kanskje litt an på hvor man bor. Jeg bor på landet med og har milevis med grusveier på alle kanter. Bor man midt i byen er det kanskje litt mer aktuelt. Det treningsaparatet som jeg er veldig fornøyd med og som fungerer er elipsemaskinen. Den er jo veldig lik skigåing i bevegelsene, men siden jeg aldri noensinne kommer til å sette på meg et par ski så er dette den perfekte treningen!
M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2010 Tror nok det blir tredemølle, tipper det er hva som passer meg best Nå må jeg bare finne ut hvilken av di jeg bestiller. er det noen av dere som har peiling på tredemølle? Takker for gode svar jenter
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Ja, du kjenner deg selv best. Jeg hater trenings dvd-er og ellipsemaskin. hehe. Så vanskelig å svare på slike spm når man har forskjellig oppfatning av hva som er gøy eller ikke. Jeg digger å trene ensformig med jevn rytme. hehe. Men musikk er alfa omega for at det skal bli gøy da. Kan ikke trene uten musikk. Jeg har bare trent mølle på helsestudio, og de er jo som regel dyre, men veldig gode. Technogym sine er veldig gode. Har også trent på en tredemølle fra Abilica, men den bråkte så jævlig at den overdøvde musikken jeg hadde på øret (selv om jeg hadde full guffe). Men den var sikkert litt gammel. De to du har linket vet jeg lite om. Selv måtte jeg hatt en tredemølle som kunne går fortere enn 10 km. Ikke at jeg løper så fort hele tiden, men etterhvert som formen kommer, så er det kjekt å kunne legge inn noen spurter for å variere treningen. Men du vet jo selv hvilket behov du har. Kanskje du kan spørre på et eller annet forum om noen kan anbefale en god tredemølle??
tralle Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Skal du kjøpe en av disse tredemøllene, gå for 2000 varianten, den første er for dårlig! Vil anbefale deg å bruke litt på møllen - det har du igjen for når det gjelder treningsglede, belastning og slitasje. Vil anbefale deg å sjekke ut www.sportsmaster.no også.
M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2010 Takk skal du ha, tralle Hvordan er den jeg linket om, i forhold til denne da? : http://www.sportsmaster.no/tredemolle-321-1-p.htm Vil ikke legge for mye penger i det når jeg ikke vet garantert at jeg kommer til å bruke den, eller hvordan. ( selvom jeg håper det går fint) Ikke har jeg råd til å gi så mye mer heller for en tredemølle liksom
M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 31. august 2010 Den fra sportsmaster kommer på 700,- mer i porto enn den jeg linket om også.
M&K+Påsan <3 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2010 ... Dytter litt før jegbestille
2søtesmåh Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Jeg trener så og si hver kveld foran TV når ungene er i seng. Har elipsemaskin, men drømmer om skikkelig tredemølle til og variere med etter hvert ) Man "får ikke lov" se på TV uten at man trener samtidig..UTROLIG effektivt ) Lysten er noen gang liten, men så er alternativet at man setter seg på ræva i sofaen og ser på TV; da er det bedre om amn bare GÅR på tredemølla/elipsemaskinen mens man gjør det.. Og når man ført har kommet seg oppå blir det som regel mer enn bare daffing.:Som man egentlig tenkte i utgangspunktet )
NostraStoria Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Tenker at det blir et veldig dyrt tørkestativ eller støvsamler.. Er du alene med ungen kan du jo melde deg inn på treningssenter som har barnepass som f.eks Elixia (hvis de har det der du bor). Enten det eller så kan det være til hjelp å legge om kostholdet litt + gå/jogge masse turer med mini! Det hjelper og hvis du får med deg ei venninne som kan sparke deg litt bak
Mrs. Bouquet Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Vi har elipsemaskin og en dyr tredemølle. Tredemølla ble brukt mye av mannen tidligere, men akkurat nå står den i boda. Kommer nok fram når det blir glatt på veiene igjen.Jeg syns tredemølle er gørrkjedelig, og bruker faktisk helst pilates ball med trenings dvd. Føler jeg får mye mer trening på kort tid med det. Så er jeg heller ute og går fort med vogna når eldste er i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå