Gå til innhold

Datteren min er rett og slett slem noen ganger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, slem.. Sier ting hun vet vil såre meg samtidig som hun ser stygt på meg. Skriker til meg, og truer med å fortelle faren sin at jeg er slem så han kan kjefte på meg. Og i stad klarte hun å si at grunnen til at hun har vært sur, vrang og kranglete i hele dag(utenom timene på skolen selvfølgelig, for da er jo ikke jeg der) er at babyen i magen er en gutt, og hun vil IKKE ha en bror!! Sitter nå her med gråten i halsen, mens hun sitter og furter med kveldsmaten ved siden av meg :( hvordan kan hun ha blitt så ond og lik faren sin i oppførselen, og kun ha fått utseendet fra meg?

Har prøvd å være streng, ha grenser og bruke time-out som anbefalt på tv i nannyprogrammene, men ingenting hjelper...Jo mer grenser jeg setter, og jo mer konsekvenser hun får når hun er slik, jo mer vrang og sta blir hun..Hun er bare snill og fornøyd når hun får ting akkurat slik hun vil ha det, med hjelp med alt(i dag måtte jeg tegne leksen hennes for henne for å i det hele tatt klare å høre mine egne tanker over skrikingen hennes), å få kjeks eller tyggegummi midt i uka og andre lignende ting og situasjoner..Jeg prøver, og prøver, og prøver, men er snart så jeg gir opp jenta og ber faren ha henne hos seg så jeg kan slippe dette helvete under graviditeten :( Men, vil ikke det heller, for faren hennes er ikke en bra person å tilbringe for mye tid sammen med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren din er ikke slem, hun er fryktelig fryktelig sjalu!

Hun vet nok hva det innebærer å få et søsken, og jeg tror ikke det er fordi det er gutt, men fordi hun vet at ting vil endre seg drastisk med ny baby. Kan jeg spørre om noe? er den nye babyen med en ny mann og ikke hennes far? I så tilellet så er det også noe som vil spille inn på oppførselen hennes tror jeg. Ny familie...hvor hører hun hjemme?

Synes egentlig litt synd på henne. har en 7-åring i hus selv og VET at de kan oppføre seg helt jæ... om de vil. Men som regel er det en grunn til det.

Etter hun har lagt seg en dag...(lettest å prate med henne da ikke sant?)...ta deg god tid på sengekanten. Si du er glad i henne og vil at dere skal ha det bra sammen. Si at du er like glad i henne som i den nye babyen og at du gjerne vil at hun skal hjelpe deg (gjøre ting ilag) med den nye babyen. Prøv å forstå hva jenta di går igjennom følelsesmessig. For hun har helt sikkert misforstått situasjonen, og den nye situasjonen som kommer...

Selvfølgelig skal du ikke sende henne til pappaen sin. Du skal være der for henne. selv om hun lager et helvete for deg. Du er mammaen, du er det tryggest, UANSETT hvordan hun oppfører seg mot deg! Hun tester deg må du vite. Det er viktig at du er konsekvens. IKKE gi opp! For da gir du henne opp!! Og da er det viktigste for henne borte.

Dette kan du takle! Dette må du takle! Ha troa på at du er den beste mammen i hele verden. For det er du nemlig for henne uansett hvordan hun oppfører seg mot deg. Hold ut! Fokuser på det positive! :))

Klem

Skrevet

Hun har vært sånn siden hun var mindre, før det var snakk om en ny baby, og før jeg fikk meg ny kjæreste, så tror ikke det er det som gjør det. Selvfølgelig har jeg tenkt den tanken selv nå, og har pratet masse med henne om den nye babyen og hvordan noen ting vil forandre seg da, men at jeg er like glad i henne uansett hvor mange barn jeg skulle finne på å få.

Hun er jo min første, og er en skjønn jente egentlig, når hun vil, men det blir bare sjeldnere og sjeldnere :( Jeg vet dessverre også at faren hennes sier mye stygt om meg, og heller ikke tenker over hva hun kan høre når han snakker stygt om meg til sin familie. en gang kalte hun meg drittkjerring(dette er over ett år siden), og når jeg ba om å få vite hvor hun hadde det ordet fra, sa hun at "Ja!Det sier pappa at du er!". Så hun får ikke akkurat de rette inputs´ene derfra heller...Begynner å få så vondt av dette nå, og vil helst ikke at hun skal være rundt faren sin så lenge han bruker henne på en slik dårlig måte, men, hun er jo stor nok til å virkelig begynne å hate meg om jeg tar fra henne pappaen hennes, som hun syns er helt fantastisk til tross for alt han sier og gjør..Vet rett og slett ikke lenger jeg...Sitter her og tuter som en fjortiss nå som hun har sovnet, og vet ikke min arme råd :( Men, før hun sovnet, ble vi enige om at vi begge skal jobbe for å være snille i morgen da, så får se hvor lenge etter at hun har stått opp hun klarer det denne gangen. I dag klarte hun de første ti minuttene etter hun hadde stått opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...