Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Jeg har i ett år nå følt meg som den dårligste mora ever, så når jeg så spm ditt tenkte jeg at jeg skulle legge inn en laaang liste. Men hva er egentlig en perfekt mamma?? Jeg kommer ikke på noe, og ergo ikke rart jeg føler meg som en idiotmamma. Kan jo ikke bli noe man ikke helt vet hva er..
Kortslutning Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Definisjonen på en perfekt mor kan være så mangt. Min er; En mor som ikke mishandler barn, hverken fysisk eller psykisk. En mor som gjør det beste hun kan En mor som kan gjøre feil, men lærer av de En mor som vil sine barn det beste En mor som er glad i barna sine. Kan liste opp flere, men det er vel de viktigste punktene. (Tror jeg)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Ingen mødre, fedre, barn, besteforeldre, naboer, kjærester og andre mennesker er perfekte. Og godt er det:-)
Kortslutning Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Det jeg ikke klarte å få med var at, Det jeg mener er at nesten alle er vel "perfekte" mødre. Tror vi alle prøver vårt beste, og dermed er den perfekte mor for våre barn;)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Hun eksisterer ikke, alle har feil, men de fleste gjør så godt de kan er er gode foreldre, noen få er elendige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Et skjelsord her inne. Et urealistisk ideal.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Det finnes heldigvis ingen perfekte mødre. Det perfekte er sjelden ekte. Men det finnes heldigvis veldig mange gode mødre. Her inne driver alle og pirker på hverandres feil og mangler, men i det virkelige liv kjenner jeg så og si ingen mødre som jeg kan karakterisere som dårlig mor. Ei god mor er varm og omsorgsfull. Hun er ikke opptatt av at barna må være best og penest, men fokuserer på at barna skal få være dem de er og utfolde seg på en måte som passer hvert enkelt barn, siden ingen barn er like. Ei god mor tar også vare på seg selv, fordi det er noe barna setter pris på. Barn ønsker at moren sin skal prioritere seg selv litt også. Men en god mor kaster ifra seg alt hun har i henderne hvis barnet slår seg,er lei seg for noe eller rett og slett ikke har det bra. Hvis et barn er såret eller har det vondt følelesmessig så gir hun ikke opp før hun har kommet til bunns i hva det er. Hvis hun ikke klarer det alene, så søker hun hjelp. Ei god mor gjør også små ting i hverdagen som kan glede barna. Hun trenger ikke kjøpe de dyreste klærne eller leken, men hun overrasker med boller og kakao en tilfeldig onsdagskveld. Ei god mor er engasjert i barna, og viser interesse for barnas tanker, interesser og gjøremål. Ei god mor er åpen, ærlig og respekterer barna sine for dem de er!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Ingen er perfekte. Den dagen man tror man kan alt og er perfekt ja da har man virkelig misslykkes. Men man kan gjøre så godt man kan og hele tiden forsøke å bli den perfekte mor. Det viktigste er å sette barna først, gi dem det de trenger av omsorg og kjrlighet og ruste dem til å takle det samfunnet krever av dem. Vi kan gå foran for å vise ett godt eksempel med vår egen holdning, vårt arbeid, vårt ekteskap, hvordan vi takler andre mennesker, utfordringer osv.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 En god mor gjør ting sammen med barnet(barna sine). En god mor gjør mer enn det som må gjøres iløpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Det første som slo meg var tanten til min far. Hun hadde 7 barn og alltid overskudd og tid til alle sammen. Fant alltid på gøye ting med de, og da snakker jeg ikke legoland eller dyre ferier, men enkel moro, skogturer, kakebakst etc. Hun var raus mot alle og glad i livet. Hun hadde en fantastisk positvitet som jeg mange ganger har misunt henne. Hun var selvoppofrende og hadde kun en ambisjon i livet og det var å være en god mamma og kone. Veldig 50-talls, men det var sånn hun ville ha det :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Ei perfekt mor er ei som gjør så godt hun kan!! Enkelt og greit. Det finnes ingen superkvinner som er helt perfekte som mødre. Ingen er feilfrie, alle gjør feil!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå