3småtroll♥ Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Ble litt insperert etter å ha lest det andre innlegget om bretting av tøy.... Ser det er mange som skriver at de bare bretter tøyet når de tar det ned fra snoren, men da blir det vel ikke noe stryking først? Jeg samler opp noen vasker og stryker tøyet før jeg bretter det sammen. Ingen andre?
meg & to små vampyrer Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Nei, herregud, nei. Jeg stryker neste aldri noe.
Gjest Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Eneste jeg stryker er skjorter, duker og penklær. Ellers så stryker jeg minst mulig.
3småtroll♥ Skrevet 31. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2010 Ok, men får ikke dere merker på klærne når dere henger de opp? Feks en strek over ryggen/magen på gensere. Når jeg henger det ute så kommer jo klesklypemerker på klærne, og de strykes jo vekk;)
NostraStoria Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 Nope! Når jeg begynner i jobb igjen kan det hende jeg må stryke en skjorte eller bluse av og til, ellers er det jul og 17. mai stort sett. Har mye annet å bruke tiden på!
NostraStoria Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 For å unngå merker på noen av klærne så henger jeg dem på hengere i stedet for på snora.
Gothminister Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 nei,her stryker jeg ikke.. Ikke bruker vi klessklype heller,men nå tørker vi klærne inne da. Blir som de andre,penklær og skjorter
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Det kommer merker jo, men hvem bryr seg? ;-) Stryker aldri klær dersom jeg ikke må. Stryker guttas finskjorter, men ikke de vanlige halvfine skjortene (type barnebursdag), og så hender det jeg stryker en linbukse eller skjørt til meg selv dersom jeg skal noe helt spesielt. Kanskje 1 gang i året eller noe sånt. Ellers lite stryking ja. Er ikke noe jeg vil bruke tid på. Skjønner ikke at du gidder jeg?
meg & to små vampyrer Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Jo, det gjør det. Skjorter, bluser og kjoler tørker på hengere. Det hjelper på de:) resten bryr vi oss ikke om. Hvordan har du tid til å stryke alt?
Gjest Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Nei,jeg stryker ikke hvis jeg ikke må! Kun skjortene til mannen og guttene når det trengs,men mye strykefritt det går i her:)
tante grusom master of law Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Stryker jobbtøy og penklær, ellers ikke.
Mille** Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Stryker nesten aldri, kun penklær. Dukene legger jeg i skuffen uten å stryke de, stryker de når de skal på bordet. ;o) Stryking er noe av det kjedeligste som fins!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Whaat?? er det virkelig nødvendig å stryke klær????? De fleste klær er ikke akkurat spesielt skrukkete. Dessuten syns jeg det er mer enn nok å bruke tiden på om jeg ikke skulle stå å stryke alle klær i tillegg. Hjelpes! Det eneste vi stryker her i gården er finskjorter, penbukser og duker. Evt. bluser som blir veldig veldig skrukkete. Tror stryking av hverdagsklær må være for spesielt interesserte Jeg kjenner ingen som stryker vanlige klær.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 ang. merker at det har hengt på snora: det pleier som regel å rette seg ut så fort man tar på seg klesplagget. Hvis ikke så er det bare det at jeg ikke legger merke til slike merker, verken på meg selv eller andre.
Gjest Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 Stryke klær ?? Hva er det ??:-D Unødvendig bruk av tid synes nå jeg. så lenge det ikke er snakk om skjorter.
Varm melk med honning Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Stryker kun penklær som de andre her, men duker? Seriøst, er det noen under 50 år som har det på bordet?
Aliena Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Stryker bunadsskjorte, det er vel det eneste. Gadd ikke engang å stryke de nye gardinene, venter på at de skal henge seg slette... Hater stryking.
Ksenia & Anjem Skrevet 31. august 2010 #18 Skrevet 31. august 2010 enig med de over..Stryker kun pentøy..har vitterlig andre ting å gjøre
Linchen Skrevet 31. august 2010 #19 Skrevet 31. august 2010 Endelig skal du få et medholdsinnlegg, HI- for jeg stryker nemlig! Ikke så mye barneklær, da, men en god del bluser, t-skjorter, kjoler, sengetøy og duker. For jeg har nemlig duk på bordene;) Nå skal det sies at jeg prøver å begrense det - stryker færre plagg nå enn før. Er tobarnsmor.
Sånn kan det gå Skrevet 31. august 2010 #20 Skrevet 31. august 2010 Stryker? Ehh, nei... Hvorfor kaste bort tid på sånt? Henger alltid skjorter, gensere osv i nedre kant og bukser i øvre kant osv. Henger da aldri noe helt dobbelt over snora, da tar det jo mye lenger tid for det å tørke også. Om det er skjorter som skal være ekstra glatte gir vi dem er par kjappe harde "rist" slik at de glattes godt ut og henger dem så på kleshengere.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 31. august 2010 #21 Skrevet 31. august 2010 Næh, det har ikke jeg tid til nei!! Og synes ikke det er nødvendig heller! Synes jeg bruker mer enn nok tid bare på klesvask, bretting, sortere og legge tilbake klær jeg... Altså, finskjorter og bunadsskjorta må selvsagt det i blant.
Gjest Skrevet 31. august 2010 #22 Skrevet 31. august 2010 Stryker? Nei, hvorfor det? Er utrolig nøye når jeg henger opp tøy til tørk, og da trengs ikke stryking av hverdagstøy. Det eneste som strykes her i huset, er penskjorter til gubben og bunadsskjortene, 17. mai-sløyfene og flaggene til 17. mai. K a n s k j e jeg kan komme på å stryke et plagg eller to hvis det er noe helt spesielt vi skal. Og så ser jeg at noen faktisk stryker sengetøy. Det fatter jeg faktisk ikke poenget med, sengetøyet er jo mye mykere og deiligere ustrøket enn når det er glatt og hardt. Og gardiner - nøye med opphenginga når de er nyvaska, så er stryking helt unødvendig der også. Selvfølgelig avhengig av hva slags gardiner man har, men også der har jeg valgt stoffer som ikke trenger stryking. Det eneste jeg har strøket fast, er koppehåndklær, men nå har Jordan kommet med en type microfiberhåndklær, så da trengs det ikke stryking der heller. Strykejernet brukes flittigst til "stryking" av Hama-perlebilder... ;-)
3småtroll♥ Skrevet 31. august 2010 Forfatter #23 Skrevet 31. august 2010 Sengetøy blir da ikke hardt av å stryke det?! Det blir faktisk mykere av å stryke det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå