Gå til innhold

Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det ikke så greit fortiden, noen dager er litt bedre.

Hhar nå faktisk gått opp for meg at jeg hater meg selv.... Føler jeg nesten tenker på slikt hele dagen, hater mitt eget speilbilde. Unngår å se meg selv i f.eks vinduer ol.

Jeg ser alltid på andre, tenker, så flott de er, ol. Men hater virkelig alt ved med selv.

Er trist og lei hver eneste dag, utslitt og syns det er vanskelig å være i store folkemengder. Sliter ofte når jeg skal en liten tur på butikken oxo, gjemmer meg bak en stor jakke.

Jeg jobber i bhg, det er fint det, men psykisk tungt på en måte, er så mangen å forholde seg til, og jeg vil helst gjemme meg vekk. Jeg teller timer på jobb.

Hva kan jeg gjøre, orker ikke dette mer :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lege du. Fortell hvordan du har det. Da får du hjelp.

Skrevet

Ok. Lurer litt på å snakke med styrer på jobb før jeg kontakter lege, er det lurt?

HI

Skrevet

Spørs på hvilken sjef du har?

Hvis du tror hun kan komme på noen endringer til ditt beste så, og at hun ikke plaprer.

Men det lureste er å gå til legen. Trenger ikke si hvorfor du skal. Om så at du skal ta ordinære prøver. (vitamin/mineral)

Kanskje du får lykkepiller en periode? Alt er bedre enn å ha det tungt;)

Skrevet

Nesten på gråten når jeg leser nå, for har kommet ut meg noe jeg har fortrengt over lang lang tid.

Slet før sommeren oxo, men da ble konkluksjonen at jeg hadde en mild depresjon pga jeg var utslitt, (turde ikke si noe om dette), så blei sykemeldt 50% i ca 2 mnd.

Men den tiden jeg brukte hjemme, brukte jeg ikke riktig føler jeg. Skulle sikkert tenkt på meg selv mer, og prøvd å gjøre noe, men vet ikke. og takker for at dere gidder å svare meg.

HI

Skrevet

Ikke putt problemene vekk denne gangen. Har du ikke en god venninne som du kan lufte deg til?

Legen kommer garantert til å hjelpe deg uansett.

Skrevet

Skal prøve å ikke gjemme problemene. Har klart å åpne meg for 1 person jeg stoler på nå.

Dette er noe jeg enda ikke klarer si til så mangen.

Det er tungt, og føler jeg bare er til bry. Men skal prøve så godt jeg kan.

HI

Skrevet

Jeg har ett stort problem, jeg har jo en samboer. Men syns at akkurat dette er litt vanskelig å ta opp, jeg skal, men hvordan begynner jeg?

Takker veldig for svar

HI

Skrevet

Nå jar jeg lyst til å ta tak i deg å riste vett i hue ditt...Kom deg ti legen I MORGEN og si at du SKAL begynne på antidepressiva nå!

Jeg veit akkuratt åssen du har det, kjær deg. var der i vår jeg. Turte ikke gå til legen eller si noe, til slutt sa det bang, og kroppen knakk sammen fysisk. Endte på sykehusm, ville helst ikke ta tab, men ga meg til slutt, og det er det beste jeg noen gang har gjort.

ikke vær redd for det, gjør det nå og du vil ikke angre.. les litt om forskjellige antidep på nettet og finn ut hvem som passer deg, jeg likte Efexor, bruker den enda.

Jeg mener det, ta å gjør dette i morgen tidlig, ring legen å få time, det er ikke flaut, det er SÅÅÅ verdt det, kjære deg....Du kommer til å bli så positivt overrasket over hvor glad du egeenglig kan være...ikke nøl...klem

Skrevet

Jeg synes at det du beskriver høres mer ut som sosial angst enn som depresjon. Kanskje begge deler?

Uansett, det er ekstra tøft å åpne seg for andre når man føler seg sårbar og har det vanskelig. Men det er det som skal til for å få det bedre. Du trenger ikke å fortelle legen din så veldig mye. Bare si nok til at du får en henvisning til vop, slik at du får snakke med noen som kan hjelpe deg.

Dette klarer du. :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...