Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Fellesbarna her får alltid fornuftige og nødvendige ting til sine gebursdager (sykler, ski etc), mens særbarna får penger av oss, som de kan bruke til hva de vil. derfor blir gavene til fellesbarna større pengemessig enn hva særbarna får. De klager over at de bare får 500 kr av oss, mens våre barn feks får ski til 6-700 kr. Vi prøver å forklare de dette, men de synes det er så urettferdig. Til og med moren deres har forsøkt å forklare de at de får jo nødvendig utstyr utenom gebursdagene, og at gjennom bidraget er faren deres med på disse. Til og med moren ser dette, og synes hennes barn klager urettmessig. Vi ser at hun blir flau over barna sine, og irettesetter dem i denne saken. Men barna synes allikevel at vi voksne er urettferdige. Vi har rett og slett ikke råd til å gi særbarna mer i gaver, og fellesbarna må jo nesten får nødvendig utstyr. Noen som har noen gode råd? (Særbarna er 12 og 15 år gamle, og fellesbarna våre er 6 og 8 år gamle)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Hos oss får stebarna mest, både til bursdag, jul og året igjennom, i tillegg til bidrag som han betaler på. Det var flaut når vi på julaften måtte "trøste" en 14 åring som var så misfornøyd med julegavene, fordi fellesbarn i barnehagen hadde fått så mange flere gaver. Fargestifter i en pakke, hårklemmer i en gave, penal hus, en liten veske, sokker, og klær. Jeg sa til han, du kom med en øsnkeliste, du ønskte deg små og dyre ting, mobil, klokke og dyre sko. Det har du fått, det var på over to tusen kroner. Tegnestiftene og hårklemmene og resten av småtingene kom på under 500,- Du er så pass stor nå at du vet om verdien av penger, og at du kan se at de har fått billigere ting enn deg, fordi om det var noen flere å åpne. Det var flaut, jeg håper aldri at jeg får så utakknemlige unger. Da blir jeg skuffa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå