Gå til innhold

Første kontroll idag..


2velskapte

Anbefalte innlegg

Hadde min første lege kontroll idag..

 

Han mente at jeg har termin 9 April

er 8+4 uker idag..

 

Fylte ut en haug med papirer, tok blodprøver, urinprøve osv..

 

BT : 110 /60 (bittelitt lavt, sliter med svimmelhet og kvalme, og det kan komme av det lave blodtrykket også)

HB : 12

Urin : Neg

ødem : ingen

vekt: +2 kg (kommer av sommerens utskeielser også)

 

Fikk time til ny kontroll om 4 uker da er jeg 12+4 , er så glad for at legen min vil ta meg inn oftere enn det som er "vanlig"..

 

Sliter med ekstrem kvalme til tider.. og mye svimmelhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Så bra at alt e fint da. Sliter med mye kvalme og litt svimmelhet æ og,men e tross alt 41 år og skal ha mitt 5 barn(har 3 fra forrige ekteskap)Det 4 barnet fikk æ for 5 år sia,og vi har prøvd å få et til de 4 siste åra. Tror æ og har rett på hyppige kontroller og tidlig ultralyd da æ e såpass gammel. Mene æ leste det her inne et sted.

Uansett så har æ ikke vært noe plaga med kvalme med de 4 forrige barna mine,de sier at det blir ei lita jente da,har 4 gutter fra før.

Ønske dæ masse lykke til fremover,så snakkes vi vel kanskje her inne senere. Æ e foresten 7 pluss 1 i dag tror æ. Skal te legen for første gang om 2 uka i dag.....Glede og grue mæ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Æ skal på første kontrollen i mårra. Etter mine beregninge e æ i 7'ende uke. Det hær blir mitt 3. barn, men det har ikkje gått opp for mæ enda at æ e gravid! Sjøl om kvalmen begynne å melde sæ no....

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke slitt med kvalme i mine to tidligere svangerskap, så det var rart å plutselig bli så dårlig..

Er jo 5 år siden sist jeg fødte minstemann også..

 

Jeg får vel oftere kontroll pga min sykdomshistorie, og fordi jeg ikke takler at det skal gå så lenge mellom hver kontroll.. jeg er "bare" 25 og venter nr 3 ;)

 

Masse lykke til på kontroll til dere to også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal dette bety? Fikk litt bakoversveis da jeg så lista over faste kontroller, ingenting jo!!! Sist jeg gikk gravid, 2007, var jo svangerskapsomsorgen skikkelig i fokus og bla, bla, bla. Disse politikerne altså... Det har jo blitt helomvending. Det som møter meg nå er svikt på omsorgen for vordende mor og pøs på med "ja-mat og trening".

 

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke mange kontrollene som vi har blitt tildelt..

Jeg syns det er ille, mange synes kanskje det ikke er så ille, men de som føler de trenger flere kontroller, de bør også få det..

 

Jeg gikk gravid sist i 2005, og da hadde jeg mange kontroller, slet mye med bekkenet også, og veldig kraftige kynnere, så da fikk jeg også mer enn det vanlige..

 

Legen min syns det er bra å trene og alt det der, men det er viktigst at du som mor føler deg bra, og da skal du gjøre det du føler for sa han til meg..

Men å gå en liten tur når formen er der er jo lurt :)

 

Skal til tyrkia om 11 dager, og jeg spurte han om det var noe jeg skulle passe på.. Da sa han, nei kos deg og slapp av du!

Eneste du kan passe litt på er å ikke spise spekemat , og bruk sunn fornuft, og såklart ikke drikke alkohol.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...