vildejenta Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Har en sak inne hos NAV ang. arbeidsavklaringspenger.. Saksbehandleren ville ta opp saken med rådgivende lege ang om jeg fyller de vilkårene for å få godkjent søknaden..Siden hun var så usikker selv.. Noen som har vært borti samme situasjo? Hva ble utfallet? Hvordan gjør denne legen vurderinger? Det er jo en person som aldri har møtt meg, og han har jo ikke noe mer enn legeerklæringen som saksbehandleren også har.. Kjenner jeg er litt skeptisk til at en person som aldri har møtt meg og aldri har snakket med meg skal avgjøre dette..
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Jeg vet ikke, men jeg vet at fastlegene ikke er veldig glade for at andre leger skal overprøve dem. Så om det skulle bli sånn at legen hos nav mener anderledes, så kan du få legen din til å ta det videre.
ISA Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Welcome to madness;).. neida, fra spøk til alvor-de gjør vurderinger basert på kunnskap og lovverk, og til slutt skal de bruke fornuft, dessverre er det ikke alltid de gjør det, vil du derimot ha penger på du finne deg i det..for dem er du ett saksnummer av 1000000000000000000000000000
elskerlivet Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Rådgivende leger er på nav-kontorene fordi saksbehandlerene ikke er leger og dermed ikke alltid utifra legeerklæringene kan svare på om arbeidsevnen på grunn av sykdom/skade/lyte er nedsatt i den grad at det gir krav på AAP. Dermed tar man opp saker med rådgivende lege som kan svar på det medisinske i forhold til dette. Endel leger skriver veldig dårlig legeerklæringer til NAV skriver bare en diagnose uten at det står noe om arbeidsevnen ift, denne diagnosen og da trengs rådgivenede lege som faktisk kan det medisinske.
vildejenta Skrevet 31. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2010 Takker for svar! Skolegutt: det vet jeg, men det som kanskje er litt problematisk i saken min er at jeg ikke har noen diagnose... Jeg er under utredning for ME, har vært det i et par år, men er fortsatt henvist til forskjellige undersøkelser, så det tar fortsatt lang tid om jeg evnt. skulle få en diagnose en dag... Så med tanke på at jeg ikke har noen diagnose er jeg skeptisk til at en person som ikke vet noe om meg skal bestemme dette.. Men får vel bare krysse fingrene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå