Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 De fleste har vel det? Vi har i alle fall noen, dette er våre: *Rydde av bordet etter man har spist *Vendte ved bordet til alle er ferdig å spise *Ikke mat på andre rom enn kjøkkenet. (enkelte unntak) *Brukte klær skal på badet * Legge på plass rene klær *Rommene skal ryddes hver kveld, før sengetid. / alle leker ryddes bort. *Innestemme *Ingen slossing *Fint vær - utetid *Godterier, brus etc hører helgene til (lørdag) *Det er ikke lov til å stå/hoppe i sofaen Det blir mer vaner enn regler til slutt da men
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 det ved å vente ved bordet,er ikke riktig synes jeg. det er ikke pedagogisk riktig ovenfor barna. føler også at du er litt streng. hvorfor ha såå mange regler?innestemme? må man være ute om det er fint vær?!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Hehe, er vel måten jeg selv er oppvokst på tenker jeg. Innestemme ja, man skal ikke få lov til å gå rundt å skrike hele dagen. MÅ ikke være ute, finnes unntak, det eneste er at, er det kjempe fint vær, skal man ikke sitte inne bak data/tv osv hele tiden
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 *Rydde av bordet etter man har spist - ja det gjør vi sammen. Ser på det som en selvfølge ikke regel *Vendte ved bordet til alle er ferdig å spise- ungene får gå i fra når de er ferdige, i voksne sitter ofte lenge ved bordet *Ikke mat på andre rom enn kjøkkenet. (enkelte unntak)- her spiser vi også i stua om vi vil. *Brukte klær skal på badet- brukte klær ligger ofte på soverommene- vi rydder det ut på vaskerommet når det skal vaskes klær * Legge på plass rene klær- tøyet brettes når det er tørt og legges på plass som regel med en gang av den av oss som bretter *Rommene skal ryddes hver kveld, før sengetid. / alle leker ryddes bort. - de rydder lekene de har dratt utover når dagen er over. De hjelper til å rydde rommene sine hver torsdag, rydder ellers når det trengs *Innestemme- vi skriker ikke inne, men under lek og herjing kan stemmene ofte bli litt høyere enn vanlig, ikke noe vi tenker over *Ingen slossing- de sloss ikke- men krangler har vi jo her også *Fint vær - utetid- ikke nødvendigvis. Prøver å være ute hver dag. Men vi er ikke bestandig ute etter skole selvom det er fint vær. Det avhenger av andre aktiviteter osv. VI er mye ute i helgene *Godterier, brus etc hører helgene til (lørdag) - eller ellers om anledningene byr seg- vi er ikke fantatiske. De fikk feks et glass brus hver seg i stad fordi det var igjen litt fra helga og de hadde lyst på. *Det er ikke lov til å stå/hoppe i sofaen- nei det er ikke lov men de gjør det ikke heller
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Unntak finnes.. Jeg tok det bare i grove trekk jeg : )
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 selvfølgelig mener jeg vente. Skrivefeil
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 faktisk. Jaja, bryr meg pent lite. Har vel kanskje mange 'husregler'. Men kan ikke noe for at det er det jeg er vant til selv. De faller meg bare naturlig. Ser ikke på dem som regler lenger, mer en vane. Vil bare ha orden i hjemme. Rot, nei takk. Klart litt rot er da greit, Barna får ha leker overalt om de vil. Men de skal også rydde opp etter seg. Har dere ikke husregler, så la vær å svar da. Lurte ikke på hva dere syns om mine, lurte på hva slags dere har.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Her er våre, i grove trekk, men jeg har nok eldre barn enn deg: - Spis pent - Vær grei - Din favorittmusikk er nødvendigvis ikke alle andre sin. Bruk hodetelefoner! - Rydd vekk etter deg selv - Lørdag skal rommet være rent og ryddig ( men det kan godt gjøres en annen dag) - Innetid kl 22 på hverdager, 23. 30 i helgene - ring hjem! Ved bordet sitter vi til alle er ferdig, ikke fordi det er en regel, men fordi det er hyggelig å snakke sammen og være sammen.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 Ta av seg skoene i gangen. Sitte pent ved bordet. Takke for maten og spørre om å få gå fra bordet. Takke pent for det man får . Hjelpe til med å dekke på bordet (Ny) Rydde opp leker (ny) Innestemme. Han er bare 3 år ,så ikke så mange regler enda
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 - Ikke leke inne på do. - Ikke stikke hender eller gjenstander nedi do. - Ikke leke med stikkkontakter - Ikke røre komfuren - Ikke kaltere på trappegelendere i andre etage. - Null tolereanse på slåssing, skubbing, lugging, kloring etc. Spise pent, snakke pent, være snill og hjelpsom, dele og ta på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå