Gå til innhold

Sykepenger utover 16 dgr. Noen som har peil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg levere bilaget til nav selv eller er dette noe arb.giver skal ta seg av? Vil jeg få vanlig lønn fra arb.giver(at de får tilbakebetalt fra nav) eller får jeg det utbetalt som egen utbetaling fra nav? Er det isåfall lang behandligstiud for sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sjekke med arbeidsgiver om de forskutterer lønn utover arbeidsgiver perioden - er en egen boks ang dette på skjemaet du skriver under på når du gir fra deg sykemeldingen.. OM de forskutterer får du lønn som vanlig videre, om nav overtar etter 16 dager får du sykepenger fra nav.. KAN være behandlingstid på denne, men vanligvis utbetales sykepengene i slutten av mnd...

Skrevet

Det kommer ann på arbeidsgiveren din.. Noen arbeidsgivere forskudterer sykepengene og får det refundert fra nav senere.. Men endel gjør ikke det, så da må du levere det ene sykemeldingsarket til nav så får du pengene utbetalt fra dem.. Tror ikke det er lang behandlingstid på det om alt er i orden, og arbeidsgiver sender inntektsopplysninger til nav innen fristen.. om ikke kan det bli litt krøll...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...