Gå til innhold

Merkelig besøk hos jordmor!


ijmyhre

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg en merkelig opplevelse hos jordmor. Forrige uke var vi til UL, og fikk termindato 31.januar, 5 dager etter først antatt. Jeg er altså 18/3 uker på vei. Men så under måling av symfysen hos jordmoren, oppdaget hun noe som hun synes var mekelig! Mine symfysemål, stemmer ikke overens med termindatoen what so ever. Livmoren min er så stor, at hadde hun ikke visst bedre, hadde hun trodd jeg bar på tvillinger (noe jeg ikke gjør), eller at jeg er 4.5 uker lenger på vei enn ul viste...!!! Så nå er både jeg og hun spente på hva neste kontroll viser... !!! Noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor høyt ligger livmoren din da? Mål?

 

Jeg ble flyttet 10 dager etter menstermin, og livmor ligger 3 cm over navlen ca.. jeg er 19+1 i dag. SPent på målene til jordmor og hva hun har å si..

 

Har mest lyst på en ny terminvurdering, for jeg er overbevist om at min er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er du sikkert like frustrert og tankefull som jeg er. Er jo nå 18/3, men da stemmer det ikke helt at livmor ligger 4,5 cm over navelen...!!

Når skal du ha ny time? Jeg fikk ny i slutten av september, og fortsatte utviklingen sånn skulle jeg da få ny UL i slutten av mnd!! Men bare det å gå å lure på om de har tatt så feil er frustrerende..! Det har jo fktisk litt å se for søknad om permisjonspenger, når jeg skal melde at jeg skal ut i perm ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF_mål viser 4 uker lenger på vei enn UL-termin. Jordmor mente det måtte være pga ekstrapolstring på magen.. men i mine 2 andre sv.sk har jeg vært like tung og har alltid ligget PÅ streken eller litt over.. aldri langt utenfor..

 

Jeg skal til legen pga blodtrykk og blodprøver neste uke.. da skal han få måle, og kommer han frem til samme resultat, så vil jeg ha en henvisning til UL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som fikk tvillinger, der de faktisk IKKE så det på første ultralyd...

 

Men ellers lå jeg langt over streken sist svangerskap. Siste måling var ikke mulig å skrive på skjema, den lå over hele boksen! Og her var det bare en :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...