Gå til innhold

Tidlig UL idag :)


Carina har to små gull

Anbefalte innlegg

Så var dagen kommet da og jeg våknet i morges av at jeg hadde skikkelig vondt i magen og jeg var kjempe nervøs. Var sikkert på do 40 gang før klokka ble 11 og jeg kunne hente sambo på jobb. Var full av pessimisme da jeg ble oppropt på gyn pol. Hadde jo våknet idag og hadde overhodet ingen symptomer.

"Min" lege som hele tiden har hatt med oss å gjøre hadde et års permisjon så fikk en annen en. Så måtte ut med hele lefsa på nytt ang alle aborter og syklusen min. Til slutt fikk jeg beskjed om å kle av meg og klatre opp i stolen. Jeg var så nervøs at jeg skalv. Klatret opp i stolen og han trådde ul apparatet inn. Gikk to sekund og han sa "ja du er gravid". Det visste jeg jo allerede. Skjermen sto litt på skrått så jeg så ikke skikkelig. Det eneste jeg så var et stort svart hull. Jeg sa a det er ingenting inni der. Sambo avkreftet dette med det samme og det samme gjorde legen. De snudde apparatet mot meg slik at jeg så skikkelig. Og han viste meg foster og hjertet som slo♥ . Trodde første ikke mine egne øyne eller ører. Jeg som var så sikker på at det ikke var liv der inne. Han målte og styrte og fant ut til alutt at jeg var 6+6, den lille var 6,87 mm lang. Så ble satt et par dager tilbake, men det hadde jeg regna med. Så da er termin 22 april, på min kjære bestemors bursdag. Klatra ned av stolen og tårene begynte å trille, jeg ble så utrolig letta. Min aller første ul der det er liv å finne. Så nå kan jeg senke skuldrene litt og kose meg med det som vokser i magen. Fikk med meg et lite bilde av knøttet. Er jo artig å ha :) Så på sambo at han også ble glad og letta over at det var liv der inne.

Så nå måtte jeg bare komme meg til fastlegen å ordne meg med henvisninger til både fødepol og til medisinsk genetisk. Skal følges opp av de. Trodde kanskje han kunne ordne det, men nei.

Neste ul blir i uke 12 og da er det fosterdiagnostikk. Jeg mista en sønn i uke 20 av første svangerskap som led av dødelig dvergvekst så derfor skal jeg ha skikkelig oppfølging.

Jeg er bare så utrolig letta nå :) Kjenner jeg har mens murringer, men han tok en gyn sjekk på meg også så regner med det er det som gjør at jeg har litt mens verk nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at alt står bra til!

Vi er akkurat like langt på vei, samme termindato. Jeg har mye mensmurringer idag - håper alt er bra. Har vært kvalm noen dager, men ikke idag. Hmm. Vår nr. 2, men har prøvd lenge på denne. Vår første er snart 4.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så fantastisk med bankende hjerte :-) Bra du blir godt fulgt opp denne gangen..skjønner at man bli ekstra nervør når man har opplevd alt som du har :-/ Får håpe dette blir babyen du så lenge har ønska deg :-) Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...